Ojciec Pio uważał, że „Miłość jest pierwszym składnikiem przynoszącym ulgę w cierpieniu”. Wcielił w życie tę dewizę przez przyjęcie boleści Zbawiciela w swoim
własnym ludzkim ciele. 20 września 1918 r. Ojciec Pio został zalany wszechogarniającym światłem i zobaczył Jezusa Chrystusa jako młodego mężczyznę zbliżającego się do niego w czasie
modlitwy. W tym właśnie dniu otrzymał rany na swoich rękach, stopach i po lewej stronie klatki piersiowej. To wspaniałe wydarzenie wywołało wiele publicznego zainteresowania.
Stało się również powodem badań prowadzących do wyjaśnienia tego zjawiska i dokładnego ustalenia źródła bólu oraz jego autentyczności. Naukowcy orzekli, że nie mają logicznego wytłumaczenia,
dlaczego rany nie powiększają się ani się nie goją. Ojciec Pio tracił filiżankę krwi dziennie, a do snu musiał ubierać białe bawełniane rękawiczki. Raz kobieta zapytała go czy rany „bolą”?
Odpowiedział jej: „Czuję to tak jakbyś wzięła gwóźdź, wbiła go w rękę i obróciła dokoła”. Mówiąc dalej powiedział że: „są to płomienie Bożej miłości, cierpię z radością”.
W czasie kanonizacji św. Ojca Pio w swojej homilii Papież Jan Paweł II powiedział: „Życie i misja Ojca Pio potwierdzają, że trudności i smutki, jeżeli
są przyjęte z miłością, są przemieniane w uprzywilejowaną drogę świętości, która otwiera horyzonty większego dobra, znanego Panu… Nasze czasy wymagają ponownego odkrycia wartości
Krzyża, aby otworzyć serce ku nadziei… Święty Franciszkanin z Gargano zrozumiał to dobrze, gdy w Święto Wniebowzięcia w roku 1914 napisał: «Aby osiągnąć nasz
cel ostateczny, musimy naśladować Chrystusa, który nie chce prowadzić duszy wybranej drogą inną niż tą, którą On sam przeszedł, drogą wyrzeczenia i Krzyża» (Epistolario II, p. 155)”.
Czy ludzie są gotowi przyjąć swoje krzyże jak Jezus przyjął swój? Czy też społeczeństwo usuwa je z widoku, żywiąc nadzieję, że gdy będą one w szufladzie, ich symbol straci na znaczeniu
a prawda, którą one zawierają przestanie istnieć?
Matka Boża z zamku Hara. 10 metrowy największa statua Maryi z drewna
Japońska telewizja Nippon New Network (NNN) nadała 11 sierpnia materiał o największej na świecie drewnianej figurze Matki Bożej, powstałej w Minamishimabarze w prefekturze Nagasaki. W miejscowości tej znajduje się wiele historycznych obiektów związanych z tamtejszymi „ukrytymi chrześcijanami”, czyli katolikami, którzy mimo okrutnych prześladowań potrafili zachować wiarę przez 7 pokoleń, aż do połowy XIX wieku.
Według komentarza NNN „najokazalsze zabytki wiary chrześcijańskiej zazwyczaj można znaleźć w krajach Zachodu. Teraz jednak nowy pomnik powstał w prefekturze Nagasaki w Japonii. Drewniana figura, nazwana „Matką Bożą z zamku Hara”, ma około 10 metrów wysokości i została wykonana w technice azekurazukuri (japoński styl architektoniczny o prostej drewnianej konstrukcji, używany do magazynów (kura), spichlerzy i innych konstrukcji użytkowych) z ogromnych, zazębiających się bali z drewna kamforowego, pochodzących z drzew liczących od 200 do 300 lat.
W opublikowanym dzisiaj reskrypcie Leon XIV postanowił, że Papieski Komitet ds. Światowego Dnia Dzieci będzie w kompetencjach Dykasterii ds. Świeckich, Rodziny i Życia. Komitet powołał do życia jeszcze papież Franciszek w celu organizowania wydarzeń poświęconych najmłodszym.
Jako organ podlegający bezpośrednio Papieżowi, Papieski Komitet ds. Światowego Dnia Dzieci przechodzi do Dykasterii ds. Świeckich, Rodziny i Życia. Leon XIV podjął tę decyzję po audiencji udzielonej zastępcy Sekretarza Stanu abp. Edgarowi Peña Parra. Decyzja została ogłoszona publicznie w reskrypcie. W dokumencie – opublikowanym dzisiaj, ale opatrzonym datą 9 sierpnia – zaznaczono, że rozporządzenie należy przekazać obu zainteresowanym instytucjom w celu przeprowadzenia operacji przeniesienia.
Nowy kierownik Pracowni Konserwacji Malarstwa i Materiałów Drewnianych Muzeów Watykańskich, Paolo Violini, w rozmowie z Vatican News opowiada o emocjach związanych z koordynowaniem ochrony dzieł fundamentalnych dla ludzkości. Zapowiada restaurację Loggii Rafaela oraz, do Wielkanocy, specjalny zabiek konserwatorski przy arcydziele Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej.
W 2026 roku planowany jest nadzwyczajny zabieg konserwatorski „Sądu Ostatecznego” Michała Anioła, a wcześniej – restauracja Loggii Rafaela. To właśnie w duchu „wielkich” historii sztuki nowy kierownik Pracowni Konserwacji Malarstwa i Materiałów Drewnianych Muzeów Watykańskich, Paolo Violini, podejmuje swoje nowe obowiązki. Z początkiem sierpnia zastąpił Francescę Persegati, która od 2017 roku kierowała instytucją założoną sto lat temu przez Biagia Biagettiego. Violini w rozmowie z mediami watykańskimi zapowiada pierwsze wyzwania, które na niego czekają.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.