Również w tym roku Caritas diecezjalna rozprowadzała torby, do których można było włożyć to wszystko, co pomoże urządzić piękne święta. W pomoc najbardziej potrzebującym włączyły się firmy, instytucje, wspólnoty oraz indywidualni darczyńcy. W akcji, jak co roku, wzięła też udział redakcja Aspektów. Do toreb wkładano żywność z długim terminem ważności, ze szczególnym uwzględnieniem takiej, z której można przygotować tradycyjne świąteczne potrawy. Znalazły się tam też kosmetyki i środki czystości, świąteczne ozdoby czy drobne upominki. Dzięki zaangażowaniu wielu ludzi o wielkich sercach, podopieczni Caritas będą mogli spędzić święta ze świadomością, że nie zostali sami w swoich codziennych trudnościach.
Torby można pobrać m.in. w biurze Caritas w Zielonej Górze
Ruszyła tegoroczna edycja akcji Torba Charytatywna. Do udziału zaprasza Caritas diecezjalna.
– Zaprosiliśmy do udziału Parafialne Zespoły Caritas oraz wszystkie parafie, ale też darczyńców indywidualnych, firmy, instytucje, szkoły, przedszkola. Ale zachęcamy również nowe osoby. Wystarczy pobrać specjalną torbę, do której następnie wkłada się np. żywność z długim terminem przydatności, słodycze, środki czystości, artykuły kosmetyczne i higieniczne, świąteczne akcesoria, czyli to wszystko, co przyda się w przygotowaniu świąt i umili ten czas osobom będącym w trudnej sytuacji – mówi Sylwia Grzyb, rzecznik Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej.
Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.
Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.