Wiele kontrowersji i dyskusji wzbudziła na Wyspach Brytyjskich sprawa sprzedaży przez Benedyktynów z Ramsgate, w hrabstwie Kent, całej kolekcji średniowiecznych manuskryptów, kielichów oraz innych zabytkowych rzeczy. Zakonnicy, nie będąc w stanie utrzymać dużego opactwa, przenieśli się do mniejszego klasztoru, sprzedając wiele zabytkowych przedmiotów, a zyski ze sprzedaży przeznaczając na swoje utrzymanie. To problem wielu zakonów na Zachodzie, których członkowie są w coraz bardziej zaawansowanym wieku i wymagają kosztownej opieki. Krytycy tej i innych tego typu decyzji podkreślają, że jest to wyzbywanie się najbardziej wartościowych dzieł sztuki, będących dorobkiem wielu pokoleń katolików z Wysp Brytyjskich. Sami zakonnicy tłumaczą, że nie są już w stanie dalej utrzymywać wielkich opactw oraz otaczać opieką starzejących się zakonników czy zakonnic. Podkreślają również, że decyzje o sprzedaży podejmowali po konsultacji z władzami zarówno świeckimi, jak i duchownymi.
Uderzyły mnie ogromne połacie namiotów, których wcześniej nie było - tak o swojej wizycie we wspólnocie, która została dotknięta izraelskim bombardowaniem opowiada łaciński patriarcha Jerozolimy.
Wyjaśnia, że pomoc ze strony patriarchatu nie jest skierowana wyłącznie do chrześcijan i podkreśla: „Nie jesteśmy przeciwko społeczeństwu izraelskiemu ani judaizmowi, ale mamy moralny obowiązek wyrażać w sposób absolutnie jasny i szczery naszą krytykę wobec polityki, jaką ten rząd prowadzi w Gazie”.
To duchowy rytuał, który pomaga w lepszym przeżywaniu Eucharystii, znak, że w tym szczególnym czasie chcę być tylko dla Boga – opowiadają na łamach La Croix kobiety, które podczas liturgii zdecydowały się zakrywać głowę koronkową chustą, tzw. mantylą. Paryski dziennik przypomina, że w przeszłości był to we Francji powszechny zwyczaj. Dziś ta tradycja odżywa na nowo, choć wciąż jest zjawiskiem mniejszościowym. Można ją zaobserwować w kręgach tradycjonalistycznych i u neofitek.
Cytowana przez La Croix Isabelle Jonveaux, socjolog religii na Uniwersytecie we Fryburgu zauważa, że osoby nawrócone mają tendencję do eksponowania zewnętrznych znaków swojej wiary, aby zaznaczyć swoje nawrócenie. „Noszenie odzieży o charakterze religijnym to również sposób na wyrażenie pewnego radykalizmu” – dodaje szwajcarska socjolog.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.