Trwa druga edycja konkursu „Zdrowa Gmina”. Bierze w niej udział 211 gmin z województw: mazowieckiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, łódzkiego i opolskiego. Samorządy tych gmin zachęcają mieszkańców do wykonywania bezpłatnych badań w kierunku wykrywania raka piersi, raka szyjki macicy i raka jelita grubego. Gmina, która okaże się najskuteczniejsza w promowaniu profilaktyki nowotworowej i zanotuje największy wzrost frekwencji w badaniach skryningowych, otrzyma tytuł „Zdrowa Gmina” i 100 tys. zł nagrody, z przeznaczeniem na dalsze działania w tej dziedzinie.
- Pomysłów na uświadamianie ważności profilaktyki nowotworowej gminy mają wiele. Widać to nie tylko po aktywnościach, które w ramach konkursu realizują już od marca br., ale także po nadesłanych projektach działań propagujących prewencję chorób nowotworowych w społecznościach lokalnych, które planują sfinansować z wygranej - mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii, która jest organizatorem konkursu.
Konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
Nowenna do św. Ojca Pio odmawiana między 14 a 22 września.
Święty Ojcze Pio, z przekonaniem uczyłeś, że Opatrzność mieszając radość ze łzami w życiu ludzi i całych narodów, prowadzi do osiągnięcia ostatecznego celu; że za widoczną ręką człowieka jest za-wsze ukryta ręka Boga, wstawiaj się za mną, bym w trudnej sprawie…, którą przedstawiam Bogu, przyjął z wiarą Jego wolę.
Wieże paryskiej katedry Notre-Dame są od soboty znów dostępne dla zwiedzających po kilkuletniej przerwie spowodowanej pożarem świątyni w 2019 roku. Obejrzeć można dzwonnicę wieży południowej, a także podziwiać z góry jeden z najpiękniejszych widoków na Paryż.
Wstęp jest płatny (16 euro), choć wejście do samej katedry, otwartej po renowacji w grudniu 2024 roku, jest darmowy. Pokonać trzeba 424 schody prowadzące na górę, dlatego trasę doradza się osobom w dobrej formie fizycznej.
- Kościół jest tam, gdzie są ludzie, i tak powinno być także w mediach społecznościowych - podkreśla prof. Monika Przybysz z UKSW. W rozmowie z KAI medioznawca wyjaśnia, jak Kościół coraz lepiej wykorzystuje nowe media, m.in. dzięki księżom i influencerom obecnym na Instagramie, TikToku i YouTubie. Okazją do rozmowy jest obchodzony w Kościele w Polsce w najbliższą niedzielę Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu.
Anna Rasińska (KAI): Jak powinna wyglądać profesjonalna komunikacja Kościoła w mediach? Co w tej kwestii jest najważniejsze?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.