Reklama

Św. Mikołaj jest z nich dumny

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Świętego Mikołaja obchodzi 10-lecie istnienia. A jest co świętować, przez ten czas bowiem grupie zapaleńców - wolontariuszy udało się zorganizować aż 26 dużych kampanii społecznych, w trakcie których zebrano 27,55 mln zł. Pieniądze w całości zostały przekazane na cele społeczne i charytatywne.
- Nasze doświadczenie pokazuje, że można zrobić niemal wszystko. Granicą jest tylko nasza wyobraźnia - mówi dr Dariusz Karłowicz, prezes Fundacji Świętego Mikołaja. - Przez 10 lat wykonałem tysiące telefonów i chyba tylko dwukrotnie spotkałem się z odmową. Dlatego też każdego, kto wątpi w bezinteresowność Polaków, chciałbym zaprosić do pracy w Fundacji. Wówczas zobaczy, jak wiele można dostać od innych, nie dając nic w zamian - dodaje Karłowicz.

Kampania za kampanią

Reklama

W całym dorobku Fundacji udało się przeprowadzić aż 26 dużych kampanii społecznych. Niektóre z nich, tak jak Dzień Papieski i zbiórka na stypendystów „Dzieła Nowego Tysiąclecia”, są cyklicznie powtarzane co roku. - Ich wszystkie akcje są zakorzenione w chrześcijaństwie, choć skierowane do szerokiego odbioru społecznego - podkreśla ks. prał. Jan Drob, prezes Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”.
Choć są grupą wybitnych specjalistów od marketingu i reklamy, to jednak za swą aktywność w Fundacji nie biorą ani grosza. A wszystko, co udało się zrobić - jak podkreślają - to zasługa sponsorów oraz przychylnych mediów, które za darmo emitują ich spoty i drukują plakaty. W trakcie wszystkich kampanii w radiu i telewizji wyemitowano aż 6,5 tys. bezpłatnych spotów reklamowych, a w największych miastach Polski rozwieszono ponad 14 tys. plakatów wielkoformatowych. Dzięki działalności Fundacji udało się sfinansować 257 przedsięwzięć edukacyjnych dla blisko 900 dzieci z rodzinnych domów dziecka z całej Polski, 21 konferencji, debat i pokazów filmowych oraz 50 szkoleń, wykładów i konsultacji dla organizacji pozarządowych. Sporządzono również 56 badań i raportów oraz nagrano 12 reportaży telewizyjnych pokazujących powagę problemów społecznych występujących w Polsce.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Pomaganie wciąga

Z pomocy i dobrej rady Fundacji często korzysta polski Kościół. Fundacja organizowała bowiem akcje społeczne nie tylko związane z Dniem Papieskim, ale również dla Caritas czy też kampanię przed pielgrzymką Benedykta XVI do Polski. - Są zawsze, gdy ich potrzebujemy. Czyli działają jak św. Mikołaj - żartuje ks. Drob. Jego zdaniem, Kościół powinien korzystać z nowoczesnych instrumentów reklamowych i kampanii społecznych. - Gdyby św. Maksymilian Kolbe żył we współczesnych czasach, na pewno współpracowałby z nimi - przekonuje wieloletni ekonom Episkopatu Polski.
- Doskonale pamiętam dzień, kiedy zaczęła się nasza przygoda ze Świętym Mikołajem. Otrzymaliśmy wtedy ulotkę Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci. Postanowiliśmy zrobić coś pożytecznego. Nie chodziło nam jednak o jednorazową wpłatę. Zdecydowaliśmy się przygotować kampanię społeczną na rzecz tej instytucji. Pomaganie wciąga i nawet nie zauważyliśmy, jak minęło 10 lat - mówi Joanna Paciorek, wiceprezes Zarządu Fundacji Świętego Mikołaja.

Kampanie zorganizowane przez Fundację św. Mikołaja

Reklama

„Dni Papieskie”, „Grunt to rodzina” - kampania na rzecz rodzinnych domów dziecka, Projekt „Mama w pracy”, „Bóg się rodzi” - pomóż samotnym matkom, kampania na rzecz Caritas Polska, „Pola Nadziei” - kampania na rzecz Warszawskiego Hospicjum Społecznego, „Zobacz niewidome dzieci” - kampanie na rzecz Stowarzyszenia „Tęcza”, „Pomóż dzieciom na Litwie!” - kampanie na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej, „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…” - kampanie na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci, „Bohaterowie naszej Wolności” - kampania we współpracy z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Mówi dr Dariusz Karłowicz, prezes Fundacji Świętego Mikołaja

- Skąd wziął się „Święty Mikołaj” w nazwie Fundacji?

- Jak zaczynaliśmy swoją działalność, nie mieliśmy jeszcze fundacji. Pierwsze akcje tworzyliśmy w ramach mojej prywatnej agencji. By nie robić sobie reklamy, nie podawaliśmy jej nazwy do publicznej wiadomości. Jednak dziennikarze bezustannie dopytywali się, kto stoi za kampaniami. Pewnego razu współzałożycielka naszej Fundacji - Joanna Paciorek odebrała kolejny telefon. Wówczas zapytała: Znowu się dopytują i co mam im powiedzieć? - Powiedz, że to Święty Mikołaj - odrzekłem. I tak już zostało.

- Jaki jest największy sukces Fundacji?

- Myślę, że ludzie, których udało nam się zgromadzić wokół naszej działalności. Wszystko bowiem robimy w ramach wolontariatu.

- Dlaczego ludzie chcą czynić dobro?

- Z egoizmu. Bo dzięki pomaganiu innym człowiek rozwija się, na wiele rzeczy otwiera. Dlatego też pilnujemy, aby w tym, co robimy, nie było pychy. Robimy jedynie to, co do nas należy.

- Po co Pan to robi?

- Życie kieruje nas w różne zaskakujące strony. Mnie pokierowało do marketingu i reklamy. Zastanowiłem się po co. Bo przecież nie tylko po to, by jak najlepiej sprzedawać jakieś produkty. I wydaje mi się, że działalność w Fundacji może być odpowiedzią na to pytanie.

2008-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wiara bez ściemy. Zapytaj biskupa

2025-12-17 23:21

Marzena Cyfert

Spotkanie z bp. Maciejem Małygą w Stacji Dialog na Dworcu PKP we Wrocławiu

Spotkanie z bp. Maciejem Małygą w Stacji Dialog na Dworcu PKP we Wrocławiu

Raz w miesiącu w Stacji Dialog na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu odbywają się rozmowy z bp. Maciejem Małygą. Na spotkaniu można zapytać o wszystko i porozmawiać o wszystkim, co nas nurtuje.

Ostatnie spotkanie „Kościół w sieci: scrolluję, wierzę, myślę” poświęcone było wierze w czasach TikToka i Al. Z uczestnikami spotkania rozmawiali bp Maciej Małyga i dr hab. inż. Adam Polak z Politechniki Wrocławskiej. Spotkanie moderował Szczepan Bartoszko z EWTN.
CZYTAJ DALEJ

W Neapolu powtórzył się „cud krwi św. Januarego”

2025-12-18 09:45

[ TEMATY ]

św. January

cud św. Januarego

commons.wikimedia.org

Cud św. Januarego

Cud św. Januarego

W katedrze Neapolu miał miejsce kolejny w tym roku „cud krwi świętego Januarego”. Jak poinformowała archidiecezja neapolitańska, krew w relikwiarzu została odkryta o godzinie 9:13 we wtorek 16 grudnia „w stanie półpłynnym”. Do zakończenia Mszy św. o godz. 10:05 uległa całkowitemu skropleniu.

Od wieków cud krwi św. Januarego ma miejsce tradycyjnie trzy razy w roku: w sobotę przed pierwszą niedzielą maja, czyli w święto przeniesienia relikwii świętego do Neapolu, w dniu jego liturgicznego wspomnienia 19 września oraz 16 grudnia - dniu upamiętniającym ostrzeżenie przed erupcją Wezuwiusza w 1631 r. Zmiana konsystencji zakrzepłej krwi męczennika uważane jest za zapowiedź pomyślności dla Neapolu i jego mieszkańców. Cud przyciąga rzesze wiernych i widzów. Jego brak jest uważany przez neapolitańczyków za zły znak. Tak było np. w latach pandemii koronawirusa w 2020 i 2021 roku.
CZYTAJ DALEJ

Prezydent: Pałac Prezydencki to nie jest miejsce, w którym nadal powinien stać Okrągły Stół

2025-12-18 12:54

[ TEMATY ]

Karol Nawrocki

PAP/Albert Zawada

Z całą pewnością Pałac Prezydencki, to nie jest miejsce, w którym nadal powinien stać Okrągły Stół, miejscem w którym powinien się on znaleźć jest Muzeum Historii Polski - powiedział w czwartek prezydent Karol Nawrocki. W Pałacu Prezydenckim trwa demontaż Okrągłego Stołu.

W Pałacu Prezydenckim rozpoczął się proces przeniesienia Okrągłego Stołu do Muzeum Historii Polski. pic.twitter.com/imuEqfTBfi
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję