Reklama

Kubica wicemistrzem Formuły 1

Nasz kierowca został w tym sezonie wicemistrzem świata. Robert Kubica wraz z zespołem BMW Sauber wywalczył bowiem drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów (101 pkt). Pierwsza pozycja przypadła w udziale Ferrari (204 pkt)

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Sezon 2007 w F1 został definitywnie zamknięty, przynosząc na koniec niespodziewane rozstrzygnięcia. Tym razem brazylijski odcinek, dla niektórych nudnego serialu cyklu wyścigów Grand Prix F1, nie okazał się przewidywalną w swoim zakończeniu telenowelą. Niemożliwe stało się faktem.
Fin Kimi Räikkönen (Ferrari), który miał najmniejsze szanse na tytuł, wygrywając wyścig o GP Brazylii na torze Interlagos (dosł. między jeziorami) i dzięki trzeciej pozycji Hiszpana Fernando Alonso oraz zaledwie siódmej Brytyjczyka Lewisa Hamiltona (obaj z McLarena, któremu anulowano punkty w klasyfikacji konstruktorów za tzw. aferę szpiegowską), zapewnił sobie koronę mistrzowską po raz pierwszy w karierze. Na drugim miejscu w tym wyścigu znalazł się brazylijski kierowca Ferrari Felipe Massa. Rober Kubica zajął piąte miejsce. Jako nieliczny z całej stawki jechał na trzy pit stopy, co być może zaważyło na końcowej klasyfikacji. Lewis Hamilton nie wytrzymał presji i nie został pierwszym debiutantem, który w swoim pierwszym sezonie zdobyłby mistrzowski puchar.
Nasz kierowca zakończył swój drugi (ale w całości pierwszy) sezon w F1, plasując się na szóstej pozycji z 39 punktami. Kolega Polaka z zespołu Niemiec Nick Heidfeld był piąty i zdobył 61 oczek. Można by zatem wysnuć z tego wniosek, że nasz rodak jest gorszym kierowcą od starszego kolegi z teamu BMW Sauber. Nic bardziej błędnego. Z pewnością jest on bardziej utytułowanym i doświadczonym pilotem bolidów F1. Niemniej o tym, że w końcowej klasyfikacji znalazł się przed Robertem Kubicą, jest wypadkową bardzo wielu czynników.
Przede wszystkim Polak, niestety, nie zdobył żadnego punktu aż w sześciu wyścigach (w jednym nawet nie brał udziału, zaraz po wypadku w Kanadzie). Komentatorzy są zgodni co do tego, że w praktyce nie była to jego wina. Pamiętamy przecież bardzo dobrze notoryczne zaniedbania i wpadki, jakie przytrafiały się inżynierom i mechanikom niemiecko-szwajcarskiej ekipy. Ponadto bardzo często jej szefowie obierali dla naszego kierowcy odmienną taktykę niż dla Nicka Heidfelda. Trzeba to sobie uczciwie powiedzieć, że zazwyczaj nie była ona korzystna dla Roberta Kubicy, spychając go na dalsze pozycje lub wręcz wyłączając z walki o punkty. Warto też wspomnieć o agresywnym stylu jazdy Niemca, który niekiedy rywalizował… z Polakiem, w jednym przypadku prawie doprowadzając do kolizji, która mogła mieć opłakane skutki zarówno dla niego, jak i dla krakowianina.
Nasz kierowca przez cały sezon zachowywał stoicki spokój, podchodząc profesjonalnie do każdego wyścigu. Mówił niewiele, nie krytykował decyzji swoich przełożonych, realizował ich taktyczne założenia i wykazywał niesamowitą wolę walki. Wiele razy walczył ze światową czołówką, pokazując całemu samochodowemu światu swój talent i kunszt. Dzięki niezłomnej postawie na torze, wrodzonej pokorze i szczerości zaskarbił sobie sympatię miłośników F1 nie tylko nad Wisłą.
Można śmiało prognozować, że w kolejnym sezonie Robert Kubica nadal będzie należał do najlepszych. Widać też, że jego zespół coraz lepiej radzi sobie z techniczną stroną przygotowania bolidów. Wydaje się, że w 2008 r. BMW Sauber wypadnie jeszcze lepiej. W każdym razie zanosi się na to, że nie zmieni żadnego z kierowców. Będziemy zatem świadkami kolejnych pasjonujących pojedynków. Być może na naszych oczach rozbłyśnie w końcu nowa gwiazda F1. Czy będzie nią nasz rodak? Przekonamy się o tym dopiero w marcu. W połowie tego miesiąca bowiem rozpocznie się nowy cykl najszybszych wyścigów globu. Zainicjuje go walka o GP Australii, a zakończy w listopadzie rywalizacja jak zwykle o GP Brazylii.

(jłm)

Kontakt: sportowa@niedziela.pl

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Św. Kajetan - modlitwa o chleb i pracę

[ TEMATY ]

Madryt

pl.wikipedia.org

Madryt uroczyście obchodzi liturgiczne wspomnienie św. Kajetana, jedno z najstarszych i najbardziej popularnych w stolicy Hiszpanii. W Ameryce Łacińskiej, a szczególnie w Argentynie św. Kajetan przyciąga dzisiaj tysiące pielgrzymów, którzy proszą o chleb i pracę.

Kajetan urodził się w 1480 r. we włoskiej miejscowości Vicenza koło Padwy. Pochodził z książęcego rodu Gaetanich. Po śmierci ojca jego wychowaniem zajęła się matka. Studiował w Padwie uzyskując w 1504 r. podwójny doktorat: z prawa kościelnego i cywilnego. W wieku 36 lat przyjął święcenia kapłańskie, a swoją Mszę prymicyjną odprawił w bazylice Matki Bożej Większej w Rzymie.
CZYTAJ DALEJ

Zakupy pod znakiem kaucji - w drogeriach, sklepach sportowych, a nawet w aptekach - już od października

2025-08-07 14:10

[ TEMATY ]

zakupy

kaucja

Adobe Stock

Od października w Polsce zaczną pojawiać się napoje w opakowaniach ze znakiem kaucji. Napoje te, tak jak dotychczas, będzie można kupić w wielu miejscach - nie tylko w sklepach spożywczych, ale także w automatach, na stacjach benzynowych i w innych punktach handlowych. Zwrot takich opakowań będzie możliwy w punktach zbiórki, które niekoniecznie muszą być tymi samymi, w których dokonano zakupu - czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Podziel się cytatem Obowiązek przyjmowania opakowań ze znakiem kaucji dotyczy wszystkich sklepów powyżej 200 m2, które oferują napoje w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym oraz tych sklepów poniżej 200 m2, w których sprzedawane są napoje w butelkach szklanych wielokrotnego użytku (dotyczy wyłącznie zwrotu tych opakowań szklanych).
CZYTAJ DALEJ

Holandia: pożar przy torach w dniu szczytu NATO był aktem sabotażu

2025-08-07 20:33

[ TEMATY ]

Holandia

szczyt NATO

akt sabotażu

pożar przy torach

Adobe Stock

Pożar kabli przy torach kolejowych w Amsterdamie

Pożar kabli przy torach kolejowych w Amsterdamie

Holenderska policja potwierdziła, że pożar kabli przy torach kolejowych w Amsterdamie w dniu rozpoczęcia szczytu NATO był aktem sabotażu. Wykorzystano środki łatwopalne. Incydent sparaliżował ruch kolejowy do i z lotniska Schiphol - informują nadawca publiczny NOS i dziennik „NRC”.

Policja w Amsterdamie przekazała w czwartek, że pożar, który 24 czerwca zakłócił ruch kolejowy z i do lotniska Schiphol, został celowo wywołany. Śledczy wykluczyli usterkę techniczną oraz próbę kradzieży miedzi. Ustalono, że w miejscu zdarzenia użyto materiałów łatwopalnych, co potwierdza wersję o sabotażu.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję