Reklama

Kościół

ROZWAŻANIA LIPCOWE

Pan Jezus przelał Krew podczas biczowania

„Wówczas uwolnił im Barabasza, a Jezusa kazał ubiczować i wydał na ukrzyżowanie”. (Mt 27, 26)

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wczoraj byliśmy w Ogrodzie Oliwnym. Widzieliśmy modlitwę i trwogę konania. Wraz z Panem Jezusem udajemy się dziś do kolejnego miejsca Jego męki i cierpienia. Z Ogrójca wychodzimy za pojmanym Jezusem, ale przecież On jest wolny wewnętrznie. Wraz z naszym Zbawicielem stajemy przed Piłatem, który skazuje Go na ubiczowanie. Jezus posłuszny woli Ojca zgodził się na ten rodzaj męki i cierpienia, pozostając nadal wolnym wewnętrznie, choć po ludzku nie było możliwości ucieczki z tego miejsca kaźni.

Przyglądając się tej scenie musimy sobie przypominać naukę Jezusa, który uczył, że prawdziwa miłość usuwa lęk. I przyjęcie biczowania jest dla nas świadectwem Jezusowej miłości. Jak bardzo ukochał nas ludzi, że przyjął cierpienie związane z biczowaniem.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie zapominajmy też tego, że w pretorium Piłata odbył się najdziwniejszy proces, jaki zna historia. Podczas tego procesu człowiek osądził Boga. W tej scenie człowiek postawił obok Boga złoczyńcę - Barabasza i kazał ludziom wybierać. Wiemy, że podburzony tłum wybrał Barabasza. To stało się problemem dla Piłata, bo nie wiedział, co zrobić z Jezusem.

Reklama

Obmywając ręce oświadczał, że „żadnej winy w Nim nie znajduje” (J 19,4), a jednak pod wpływem szantażu i własnej chwiejności zdecydował się poddać Jezusa okrutnej kaźni. Relacja Ewangelisty opowiadająca o sądzie nad Jezusem, jest niezwykle krótka: „kazał Go ubiczować”. Tak, krótka jest ta informacja ale jeśli się w nią wczytamy dokładniej, to zobaczymy ileż ona kryje przerażającej treści. Biczowanie Jezusa było konsekwencją wyroku Piłata ale biczowanie nazywano „połową drogi do śmierci”'.

Jak podają źródła prawo żydowskie określało górną granice uderzeń. Mówi o tym Księga Powtórzonego Prawa: „Otrzyma nie więcej niż czterdzieści uderzeń” (Pwt 25,3). Inaczej było z prawem rzymskim, któro nie znało żadnych ograniczeń. A Pan Jezus był przecież biczowany przez Rzymian.

Na podstawie śladów utrwalonych na całunie turyńskim obliczono, że Chrystus otrzymał około dziewięćdziesięciu podwójnych lub potrójnych uderzeń. Spełniły się na Nim słowa proroka Izajasza: „Poddałem grzbiet mój bijącym” (Iz 50,6).

W biczowaniu Jezusa trzeba dostrzec wielką tajemnicę. Z jednej strony jest to tajemnic ludzkiej nieprawości, z drugiej - wielkie misterium Bożych zamiarów. Jedno jest pewne: nasze odkupienie dokonywało się za cenę krwi – Jezusowej Krwi.

2021-07-07 06:30

Oceń: +9 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Zbawienie we Krwi Chrystusa

Ceną naszej wolności jest Krew Chrystusa, Baranka paschalnego, przeznaczonego od wieków przez Boga Ojca, w którym ustanawia On swój nowy lud wierzących.

Z Pierwszego Listu św. Piotra Apostoła (1P 1, 17–21)
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV: dla Boga żadne miejsce nie jest zbyt odległe

Dla Boga nie istnieje miejsce zbyt odległe, serce zbyt zamknięte czy grób zbyt mocno zapieczętowany - powiedział Ojciec Święty podczas dzisiejszej audiencji ogólnej. Raz jeszcze papież powrócił do tajemnicy Wielkiej Soboty, mówiąc dziś o zstąpieniu Jezusa do piekieł.

Drodzy Bracia i Siostry! Dzień dobry!
CZYTAJ DALEJ

Prof. Weigel wdzięczy biskupowi za wyjaśnienia dotyczące ideologii gender

2025-09-24 20:20

[ TEMATY ]

gender

ideologia gender

Adobe Stock

„Ten przemyślany, pięknie ilustrowany i dokładnie udokumentowany tekst należy przeczytać w całości” - pisze o dokumencie The Body Reveals the Person: A Catholic Response to the Challenges of Gender Ideology (Ciało ujawnia osobę: katolicka odpowiedź na wyzwania związane z ideologią gender) wydanym pod koniec sierpnia przez biskupa Daniela E. Thomas z Toledo w stanie Ohio prof. George Weigel.

Znany amerykański intelektualista katolicki zapewnia, że przeczytanie tego dokumentu zajmuje mniej więcej od pół godziny do czterdziestu pięciu minut. Zaznacza, że jest to głos łączący przekonanie z współczuciem w reakcji na cierpienie i udrękę. Przytacza pierwszy akapit tekstu:
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję