Reklama

Z brewiarzem na co dzień

Modlimy się Liturgią Godzin

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Tom II Liturgii Godzin lub wydanie skrócone
Strony wydania skróconego podajemy w nawiasach kwadratowych [...]

21 maja. Piąta niedziela wielkanocna. HYMNY okresu wielkanocnego - s. 420 [s. 444]. PSALMY z niedzieli I tygodnia - s. 843 [s. 721]. Pozostałe teksty z V niedzieli wielkanocnej - s. 638 [s. 540]. ANTYFONA do pieśni Zachariasza w JUTRZNI i pieśni Maryi w NIESZPORACH z roku B - s. 642 i s. 644 [s. 548 i s. 550].

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

22 maja - poniedziałek. Dzień powszedni. HYMNY - s. 420 [ s. 444]. PSALMY z poniedziałku I tygodnia - s. 858 [s. 738]. Pozostałe teksty z poniedziałku V tygodnia wielkanocnego - s. 645 [s. 515].

23 maja - wtorek. Dzień powszedni. HYMNY - s. 420 [s. 444]. PSALMY z wtorku I tygodnia - s. 871 [s. 753]. Pozostałe teksty z wtorku V tygodnia wielkanocnego - s. 651 [s. 518].

Reklama

24 maja - środa. Wspomnienie Najświętszej Maryi Panny Wspomożycielki Wiernych. Teksty własne - s. 1444 [s. 1303]. PSALMY ze środy I tygodnia - s. 884 [s. 769]. W GODZINIE CZYTAŃ - I czytanie - s. 657, II czytanie własne - s. 1445. W JUTRZNI ANTYFONA do pieśni Zachariasza własna - s. 1447 [s. 1305], pozostałe teksty po PSALMACH - s. 660 albo s. 1546 [s. 521 albo s. 1608]. W MODLITWIE W CIĄGU DNIA HYMN - s. 427 [s. 452], teksty po PSALMACH - s. 661 [s. 522]. W NIESZPORACH ANTYFONA do pieśni Maryi własna - s. 1448 [s. 1306], pozostałe teksty po PSALMACH - s. 662 [s. 523] albo s. 1553 [s. 1615].

25 maja - czwartek. Dzień powszedni. HYMNY - s. 420 [s. 444]. PSALMY z czwartku I tygodnia - s. 896 [s. 784]. Pozostałe teksty z czwartku V tygodnia wielkanocnego - s. 663 [s. 524].
Albo: wspomnienie św. Bedy Czcigodnego, kapłana i Doktora Kościoła. Teksty jak w dzień powszedni, jedynie w GODZINIE CZYTAŃ - II czytanie własne - s. 1449 i MODLITWA własna - s. 1451 [s. 1306]. Można HYMN w GODZINIE CZYTAŃ oraz HYMN i wszystko po PSALMACH w JUTRZNI i NIESZPORACH wziąć z tekstów wspólnych o Doktorach Kościoła - s. 1657 [s. 1688] albo o zakonnikach - s. 1738 [s. 1729].
Albo: wspomnienie św. Grzegorza VII, papieża. Wszystko jak w dzień powszedni, jedynie II czytanie w GODZINIE CZYTAŃ własne - s. 1451. MODLITWA własna - s. 1452 [s. 1307]. Można HYMN w GODZINIE CZYTAŃ oraz HYMN i wszystko po PSALMACH w JUTRZNI i NIESZPORACH wziąć z tekstów wspólnych o pasterzach-papieżach - s. 1626 [s. 1672].
Albo: wspomnienie św. Marii Magdaleny de Pazzi, dziewicy. Wszystko jak w dzień powszedni, jedynie II czytanie w GODZINIE CZYTAŃ własne - s. 1453. MODLITWA własna - s. 1455 [s. 1307]. Można też HYMN w GODZINIE CZYTAŃ oraz HYMN i wszystko po PSALMACH w JUTRZNI i NIESZPORACH wziąć z tekstów wspólnych o dziewicach - s. 1670 [s. 1694] albo o zakonnicach - s. 1738 [s. 1729].

26 maja - piątek. Wspomnienie św. Filipa Nereusza, kapłana. HYMNY - s. 420 [s. 444]. PSALMY z piątku I tygodnia - s. 909 [s. 800]. W GODZINIE CZYTAŃ - I czytanie - s. 669, II czytanie - s. 1455. Teksty w JUTRZNI i NIESZPORACH po PSALMACH - s. 672 i s. 674 [s. 527 i s. 529]. MODLITWA własna - s. 1457 [s. 1307]. W MODLITWIE W CIĄGU DNIA teksty po PSALMACH - s. 673 [s. 529]. Można też HYMN w GODZINIE CZYTAŃ oraz HYMN i wszystko po PSALMACH w JUTRZNI i NIESZPORACH wziąć z tekstów wspólnych o pasterzach-kapłanach - s. 1626 [s. 1672] albo o zakonnikach - s. 1738 [s. 1729].

27 maja - sobota. Dzień powszedni. HYMNY - s. 420 [s. 444]. PSALMY z soboty I tygodnia - s. 922 [s. 817]. Pozostałe teksty z soboty V tygodnia wielkanocnego - s. 675 [s. 530].
Albo: wspomnienie św. Augustyna z Canterbury, biskupa. Wszystko jak w dzień powszedni. Jedynie II czytanie w GODZINIE CZYTAŃ własne - s. 1457. MODLITWA własna - s. 1459 [s. 1308]. Można też w GODZINIE CZYTAŃ HYMN, a w JUTRZNI HYMN i wszystko po PSALMACH wziąć z tekstów wspólnych o pasterzach-biskupach - s. 1626 [s. 1672].
I NIESZPORY z VI niedzieli wielkanocnej - s. 680 [s. 545]. ANTYFONA do pieśni Maryi z roku B.

2000-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

2 września: wspomnienie bł. męczenników Jana F. Burté, A. Morela, S. Giraulta i towarzyszy

[ TEMATY ]

Jan F. Burté, A. Morel, S. Girault i towarzysze

Autorstwa Scholasate - Praca własna, commons.wikimedia.org

Apolinary Morel

Apolinary Morel

Trzej męczennicy wraz z 182 innych, włączając w to kilku biskupów oraz wielu kapłanów zakonnych i diecezjalnych, zostało zamęczonych w klasztorze karmelitów w Paryżu 2 września 1792 r.

Jan Franciszek Burté urodził się w 1740 r. Wstąpił do franciszkanów w Nancy w wieku 16 lat. Po przyjęciu święceń kapłańskich wykładał teologię młodszym braciom. Został gwardianem klasztoru w Paryżu. Tam został aresztowany i uwięziony w klasztorze karmelitów.
CZYTAJ DALEJ

Zamordowano kapłana, który piętnował korupcję i przestępczość

2025-09-01 19:01

[ TEMATY ]

morderstwo

morderstwo kapłana

Unsplash/pixabay.com

W Sierra Leone zamordowano kapłana, który piętnował korupcję i przestępczość. Ks. Augustine Dauda Amadu, proboszcz parafii w mieście Kenema, został zabity w swoim mieszkaniu w nocy z 29 na 30 sierpnia. Pierwsze świadectwa mówią o tym, że napadli go uzbrojeni mężczyźni.

Policja prowadzi śledztwo pod kątem napadu rabunkowego z bronią w ręku, choć brutalność agresji wobec kapłana wzbudza wiele pytań. Ks. Amadu znany był ze swej łagodności, dostępności i odwagi. Aktywnie działał wśród młodzieży i ubogich rodzin. Jego kazania przeciwko korupcji i przestępczości zjednały mu głęboki szacunek, ale również, według niektórych parafian, przysporzyły mu wrogów w niektórych kręgach.
CZYTAJ DALEJ

Prace domowe są potrzebne uczniom

2025-09-02 07:29

[ TEMATY ]

szkoła

edukacja

Adobe Stock

Zaczynamy obserwować duży rozłam między dziećmi , które odrabiają prace domowe a tymi które tego nie robią. Prace domowe – nie będące przeciążeniem i w nadmiarze - pełnią ważną rolę we wdrażaniu uczniów do systematyczności i pomagają utrwalać wiedzę – podkreśla ekspert KUL dr Renata Kołodziejczyk.

Decyzją Minister Edukacji Narodowej od kwietnia ubiegłego roku w klasach 1-3 szkół podstawowych nauczyciele nie mogą zadawać uczniom prac domowych. W klasach 4-8 takie prace są nieobowiązkowe i nieoceniane. Ta zmiana miała pozwolić „przeciążonym obowiązkami” dzieciom na rozwijanie swoich zainteresowań i kontaktów społecznych. - Czas pokazał, że to nie udało się, a wręcz negatywnie odbiło się na rozwoju dzieci. Pozbawiono je bardzo ważnego w procesie nauki narzędzia – uważa polonista, logopeda, prywatnie mama trójki dzieci doktor Renata Kołodziejczyk z Katedry Pedagogiki Specjalnej KUL. Z obserwacji nauczycieli wynika, że nie osiągnięto ważnej zmiany w zachowaniu dzieci – przekierowania zainteresowania z komputerów na kontakty społeczne z innymi dziećmi. Dzieci, które do tej pory nie korzystały z kół zainteresowań, nadal tego nie robią, wybierając telefony czy Internet.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję