Reklama

Pierwsze obrady z nowym biskupem

Pierwsze posiedzenie rady konsultorów pod przewodnictwem bp. Stefana Regmunta miało miejsce 27 lutego w parafii pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Starym Kisielinie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Spotkanie nieprzypadkowo odbyło się w Starym Kisielinie - w tamtejszej parafii rezydentem jest ks. inf. Mieczysław Marszalik, członek kolegium konsultorów i prepozyt kapituły. W przeddzień rady konsultorów Ksiądz Infułat świętował 91. urodziny. Ks. Marszalik, który święcenia kapłańskie przyjął we Lwowie w 1939 r., przybył na ziemię lubuską po wojnie. Przez wiele lat pełnił m.in. funkcję wikariusza generalnego i kanclerza kurii. Był też najbliższym współpracownikiem bp. Wilhelma Pluty. - Mimo wieku i choroby wciąż wspiera nas cierpieniem, modlitwą i radą. Tak zmienia się jego posługa - powiedział bp Stefan Regmunt.
Posiedzenie poprzedziło wspólne odmówienie Nieszporów. - Przez tę modlitwę chcemy powierzyć się Bogu, chcemy szukać wsparcia i siły dla naszej pracy - mówił bp Regmunt.
Kolegium konsultorów jest w diecezji organem doradczym, któremu przewodniczy biskup diecezjalny. - Zostało utworzone jako reprezentatywny i operatywny organ konsultacyjny biskupa diecezjalnego oraz gwarant zachowania ciągłości rządów w diecezji w sytuacjach nadzwyczajnych - wyjaśnia ks. Piotr Kubiak. W jego skład wchodzi od 6 do 12 kapłanów. Powoływani są oni na pięcioletnią kadencję, która w zależności od potrzeby może się przedłużać.
Kolegium konsultorów spełnia różne zadania, m.in. w szczególnych sytuacjach przejmuje funkcje rady kapłańskiej, kieruje diecezją podczas wakatu urzędu biskupa, a także zawiadamia Stolicę Apostolską o śmierci biskupa pod nieobecność biskupa pomocniczego. - Konsultorzy muszą być obecni przy kanonicznym objęciu diecezji przez biskupa, przy objęciu urzędu przez biskupa koadiutora, a w niektórych sytuacjach także przez biskupa pomocniczego, i przy zrzeczeniu się urzędu przez administratora diecezji - tłumaczy ks. Kubiak.
Aktualnie w naszej diecezji ustanowionych jest ośmiu konsultorów: bp Paweł Socha, ks. kan. Tadeusz Dobrucki, ks. prał. Konrad Herrmann, ks. kan. Eugeniusz Jankiewicz, ks. Piotr Kubiak, ks. prał. Zygmunt Lisiecki, ks. inf. Mieczysław Marszalik i ks. prał. Ryszard Tomczak. Powołani zostali dekretem z dnia 3 grudnia 2004 r.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ut unum sint

O działalności ekumenicznej

Wprowadzenie
CZYTAJ DALEJ

Biograf: Leon XIV nie pozwala ludziom tak łatwo zaglądać w swoje karty

2025-05-24 19:12

[ TEMATY ]

biografia

Papież Leon XIV

Stefan von Kempis

PAP/EPA

Papież Leon XIV

Papież Leon XIV

„Wszyscy zgadzają się, że jest doskonałym słuchaczem, ale nie jest tak łatwo powiedzieć, co ma na myśli” - uważa Stefan von Kempis. Redaktor naczelny niemieckojęzycznych redakcji Radia Watykańskiego/Vatican News w krótkim czasie napisał jedną z pierwszych biografii nowego papieża Leona XIV. W wywiadzie dla niemieckiej agencji katolickiej KNA zdradza, jak było to możliwe.

"Musi zrobić wszystko, co w ludzkiej mocy, aby zapobiec schizmie i przynajmniej stworzyć wyobrażoną, postrzeganą jedność”, napisał von Kempis w swojej książce pt. "Papież Leon XIV - kim jest - jak myśli - co czeka jego i nas". Książka została opublikowana 24 maja przez nimieckie wydawnictwo Patmos-Verlag.
CZYTAJ DALEJ

Nowe propozycje dla studentów od Watykańskiej Fundacji Jana Pawła II

2025-05-25 23:15

[ TEMATY ]

Fundacja Jana Pawła II

Archiwum Fundacji

W Rzymie odbył się zjazd zarządu Watykańskiej Fundacji Jana Pawła II. Rada Administracyjna spotkała się w dniach 21-22 maja. Przedstawiciele Fundacji uczestniczyli w pierwszej audiencji generalnej papieża Leona XIV. Podjęto również nowe decyzje.

„Każdego roku zarząd Fundacji obraduje dwa razy. Główne posiedzenie odbywa się na początku roku i to ono nadaje kierunek pracy na kolejne miesiące. Posiedzenie majowe jest natomiast spotkaniem bardziej kontrolnym. Zarząd ocenia wtedy realizację zadań zatwierdzonych na głównym posiedzeniu. Tak było i tym razem: lutowy zjazd zarządu przyniósł wiele konkretnych decyzji. W ostatnich miesiącach Fundacja zaczęła je intensywnie realizować, stąd majowe obrady były dla nas bardzo cennym spotkaniem. Przegląd pracy, ewaluacja dotychczasowej realizacji naszych projektów, dyskusje nad tym, co przyniosą najbliższe miesiące oraz konieczne niuanse – to wszystko znacząco usprawnia naszą pracę. Fundacja prowadzi tak wiele dzieł, że majowe spotkanie zarządu jest po prostu niezbędne” – wyjaśnia rzecznik Fundacji, ks. Tomasz Podlewski.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję