Miasteczko Modlitewne: konkurs na plakat rozpoczęty!
Organizatorzy Miasteczka Modlitewnego zachęcają do udziału w konkursie na plakat wszystkich grafików komputerowych i artystów. Szczegóły w regulaminie.
Regulamin Konkursu na plakat Miasteczka Modlitewnego „Listy do K.”
1. Konkurs adresowany jest zarówno do grafików komputerowych, artystów jak i amatorów, bez ograniczeń wiekowych. Prace nadesłane na konkurs muszą być pracami autorskimi.
2. Konkurs organizowany jest w dniach 04.03.2019r. – 31.03.2019r.
3. Konkurs przewiduje wyłonienie jednego zwycięzcy, którego propozycja zostanie zaprezentowana jako plakat Miasteczka Modlitewnego 2019. Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w postaci darmowego uczestnictwa w Miasteczku Modlitewnym lub kartę podarunkową do sklepów sieci EMPIK (o równowartości udziału w Miasteczku Modlitewnym) oraz pakiet gadżetów Miasteczka Modlitewnego.
4. Oceny prac dokonają Organizatorzy Miasteczka Modlitewnego. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonywania zmian w projekcie wybranego plakatu, a Autor projektu zobowiązuje się do konsultacji przekazywanych sugestii przez Organizatorów
i dokonywania ewentualnych poprawek w projekcie plakatu.
5. Decyzje Organizatorów są ostateczne.
Reklama
6. Propozycje plakatu zgłaszane do konkursu powinny być dostosowane do formatu B3 (353mm x 500mm), w orientacji pionowej, w rozdzielczość co najmniej 300 dpi (format pliku w rozszerzeniu: .jpg – plik poglądowy). Autor zobowiązuje się również po wygraniu konkursu do dostarczenia plakatu do wydruku w formie wymaganej przez Organizatora (plik musi odpowiadać specyfikacji przewidzianej dla druku offsetowego – profil kolorów CMYK, rozdzielczość 300 dpi, spady odpowiednie dla rodzaju publikacji).
7. Propozycja plakatu musi zawierać
Hasło: „Listy do K”, (Hasło i tematyka Miasteczka Modlitewnego oparta jest na lekturze Apokalipsy św. Jana – Listów do Siedmiu Kościołów [Ap 2 – 3].)
Nazwę wydarzenia - Miasteczko Modlitewne,
10 Miasteczko Modlitewne – w widocznym miejscu i w postaci graficznej,
Datę: 27 VII – 2 VIII 2019 r. (układ graficzny dowolny),
logo Miasteczka Modlitewnego,
logo Sanktuarium bł. Karoliny,
koszt udziału: 190 złotych
Dane informacyjne:
kontakt: 797-791-168,
mail: miasteczkomodlitewne@gmail.com,
strona: www.miasteczkomodlitewene.pl
8. Prace konkursowe należy przesyłać do na adres e-mail: miasteczkomodlitewne@gmail.com. W tytule wiadomości prosimy wpisywać: „Konkurs na plakat Miasteczka Modlitewnego 2019”. W mailu prosimy o podanie imienia i nazwiska autora, adresu i numeru telefonu.
9. Nadesłane prace spełniające wymagania techniczne i formalne, będą sukcesywnie publikowane na stronie internetowej: miasteczkomodlitewne.pl, a także na oficjalnym fanpage’u MM: https://www.facebook.com/miasteczkomodlitewnewzabawie/?fref=ts
10. Zgłoszenia, które nie będą spełniać wymagań regulaminu, nie będą poddawane ocenie.
Reklama
11. Wyniki konkursu zostaną przekazane jego laureatowi telefonicznie lub pocztą elektroniczną, zostaną również ogłoszone w stosownym terminie na stronie internetowej Miasteczka Modlitewnego i na oficjalnym profilu MM na portalu społecznościowym Facebook. Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu nastąpi najpóźniej w kwietniu 2019 r.
12. Udział w "Konkursie na plakat Miasteczka Modlitewnego 2019" jest jednoznaczny z nieodpłatnym udzieleniem prawa do wykorzystywania zwycięskiej propozycji we wszystkich polach eksploatacji: druku w dowolnej liczbie, publikacji i w dowolnym nakładzie, używania ich w Internecie oraz w innych formach utrwaleń, nadających się do rozpowszechniania w ramach działalności Miasteczka Modlitewnego.
13. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych na potrzeby konkursu (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
Ruszyły zapisy na jedną z największych modlitewnych inicjatyw KSM – Miasteczko Modlitewne. Jak co roku młodzież z różnych zakątków Polski spotka się u bł. Karoliny Kózkówny w Zabawie/k. Tarnowa, aby przez 7 dni wspólnie modlić się, integrować i poznawać patronkę polskiej młodzieży.
Hasło tegorocznego spotkania to „LISTY DO K.”. Jest to zaproszenie by na nowo podjąć wyzwanie wejścia w głąb swojego serca i wkroczenia na drogę wytrwałej wiary. Tematyka Miasteczka Modlitewnego w tym roku będzie opierała się na słowach Apokalipsy św. Jana, które zawierają Listy do Kościołów Azji Mniejszej.
Triduum Paschalne przywołuje na myśl historię naszego zbawienia, a tym samym zmusza do wejścia w istotę chrześcijaństwa. Przeżywanie tych najważniejszych wydarzeń zaczyna się w Wielki Czwartek przywołaniem Ostatniej Wieczerzy, a kończy w Wielkanocny Poranek, kiedy zgłębiamy radosną prawdę o zmartwychwstaniu Chrystusa i umacniamy nadzieję naszego zmartwychwstania. Wszystko osadzone jest w przestrzeni i czasie. A sam moment śmierci Pana Jezusa w Wielki Piątek podany jest z detaliczną dokładnością. Z opisu ewangelicznego wiemy, że śmierć naszego Zbawiciela nastąpiła ok. godz. dziewiątej (Mt 27, 46; Mk 15, 34; Łk 23, 44). Jednak zastanawiający jest fakt, że ten ważny moment w zbawieniu świata identyfikujemy jako godzinę piętnastą. Uważamy, że to jest godzina Miłosierdzia Bożego i w tym czasie odmawiana jest Koronka do Miłosierdzia Bożego.
Dlaczego zatem godzina dziewiąta w Jerozolimie jest godziną piętnastą w Polsce? Podbudowani elementarną wiedzą o czasie i doświadczeniami z podróży wiemy, że czas zmienia się wraz z długością geograficzną. Na świecie są ustalone strefy, trzymające się reguły, że co 15 długości geograficznej czas zmienia się o 1 godzinę. Od tej reguły są odstępstwa, burzące idealny układ strefowy. Niemniej, faktem jest, że Polska i Jerozolima leżą w różnych strefach czasowych. Jednak jest to tylko jedna godzina różnicy. Jeśli np. w Jerozolimie jest godzina dziewiąta, to wtedy w Polsce jest godzina ósma. Zatem różnica czasu wynikająca z położenia w różnych strefach czasowych nie rozwiązuje problemu zawartego w tytułowym pytaniu, a raczej go pogłębia.
Jednak rozwiązanie problemu nie jest trudne. Potrzeba tylko uświadomienia niektórych faktów związanych z pomiarem czasu. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze, że pomiar czasu wiąże się zarówno z ruchem obrotowym, jak i ruchem obiegowym Ziemi. I od tego nie jesteśmy uwolnieni teraz, gdy w nauce i technice funkcjonuje już pojęcie czasu atomowego, co umożliwia jego precyzyjny pomiar. Żadnej precyzji nie mogło być dwa tysiące lat temu. Wtedy nawet nie zdawano sobie sprawy z ruchów Ziemi, bo jak wiadomo heliocentryczny system budowy świata udokumentowany przez Mikołaja Kopernika powstał ok. 1500 lat później. Jednak brak teoretycznego uzasadnienia nie zmniejsza skutków odczuwania tych ruchów przez człowieka.
Nasze życie zawsze było związane ze wschodem i zachodem słońca oraz z porami roku. A to są najbardziej odczuwane skutki ruchów Ziemi, miejsca naszej planety we wszechświecie, kształtu orbity Ziemi w ruchu obiegowym i ustawienia osi ziemskiej do orbity obiegu. To wszystko składa się na prawidłowości, które możemy zaobserwować. Z tych prawidłowości dla naszych wyjaśnień ważne jest to, że czas obrotu Ziemi trwa dobę, która dzieli się na dzień i noc. Ale dzień i noc na ogół nie są sobie równe. Nie wchodząc w astronomiczne zawiłości precyzji pomiaru czasu możemy przyjąć, że jedynie na równiku zawsze dzień równy jest nocy. Im dalej na północ lub południe od równika, dystans między długością dnia a długością nocy się zwiększa - w zimie na korzyść dłuższej nocy, a w lecie dłuższego dnia. W okolicy równika zatem można względnie dokładnie posługiwać się czasem słonecznym, dzieląc czas od wschodu do zachodu słońca na 12 jednostek zwanych godzinami. Wprawdzie okolice Jerozolimy nie leżą w strefie równikowej, ale różnica między długością między dniem a nocą nie jest tak duża jak u nas. W czasach życia Chrystusa liczono dni jako czas od wschodu do zachodu słońca. Część czasu od wschodu do zachodu słońca stanowiła jedną godzinę. Potwierdzenie tego znajdujemy w Ewangelii św. Jana „Czyż dzień nie liczy dwunastu godzin?” (J. 11, 9). I to jest rozwiązaniem tytułowego problemu. Godzina wschodu to była godzina zerowa. Tymczasem teraz godzina zerowa to północ, początek doby. Stąd współcześnie zachodzi potrzeba uwspółcześnienia godziny śmierci Chrystusa o sześć godzin w stosunku do opisu biblijnego. I wszystko się zgadza: godzina dziewiąta według ówczesnego pomiaru czasu w Jerozolimie to godzina piętnasta dziś. Rozważanie o czasie pomoże też w zrozumieniu przypowieści o robotnikach w winnicy (Mt 20, 1-17), a zwłaszcza wyjaśni dlaczego, ci, którzy przyszli o jedenastej, pracowali tylko jedną godzinę. O godzinie dwunastej zachodziło słońce i zapadała noc, a w nocy upływ czasu był inaczej mierzony. Tu wykorzystywano pianie koguta, czego też nie pomija dobrze wszystkim znany biblijny opis.
Abp Józef Kupny pobłogosławił w Wielką Sobotę 500 paczek dla ubogich. Przygotowane one zostały przez wrocławską Caritas ze środków przekazanych przez wiernych archidiecezji.
– Nasze akcje angażują bardzo wielu ludzi, aby te działania pomocowe były przeprowadzone sprawnie, dokładnie i docelowo trafiły do najbardziej potrzebujących. Dzisiaj zostanie rozdanych 500 paczek, poświęconych przez naszego metropolitę, dla naszych podopiecznych, którzy korzystają na co dzień z łaźni i kuchni – mówił ks. Dariusz Amrogowicz, dyrektor wrocławskiej Caritas.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.