Reklama

Wiadomości

Rusza weekendowa akcja „Podzielić się Dobrym Posiłkiem”

Dziś rozpoczyna się weekendowa akcja „Podziel się Dobrym Posiłkiem”, prowadzona przez Federację Polskich Banków Żywności. W ogólnopolskiej zbiórce żywności co roku bierze udział ponad 40 000 wolontariuszy. Zebrane produkty zostaną przekazane wybranym świetlicom środowiskowym i organizacjom społecznym z całej Polski.

[ TEMATY ]

akcja

pixabay.com/stevepb

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zbiórka żywności odbywa się tradycyjnie w ostatni weekend września. Tak jak w poprzednich latach, tak i w tym roku akcję wpiera ponad 2 tys. sklepów w całej Polsce. Lista punktów znajduje się na stronie www.podzielsiedobrymposilkiem.pl.

Tegoroczna odsłona programu stanowi odpowiedź na zmieniające się realia. Twórcy akcji podkreślają, że inicjatywa rozszerza w tym roku działania o element edukacyjny.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

- Niedożywienie to wciąż palący problem wśród polskich dzieci, choć wygląda dziś inaczej niż gdy zaczynaliśmy prowadzić program „Podziel się posiłkiem” w 2003 roku – mówi Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Danone. – Z ilościowego zmieniło się na jakościowe, czyli coraz więcej potrzebujących dzieci ma dostęp do jedzenia, ale jest ono nie dość dobre i nie dostarcza im wystarczających składników odżywczych.

Zdaniem Marka Borowskiego, prezesa Federacji Polskich Banków Żywności ogólna wiedza dzieci na temat prawidłowego żywienia jest niewystarczająca i przez to ich wybory żywieniowe nie są korzystne dla ich zdrowia. Częstym błędem jest podjadanie słodkich przekąsek zamiast warzyw i owoców. Dlatego tak ważna jest edukacja od najmłodszych lat.

Reklama

Kampanii medialnej towarzyszyć będzie akcja edukacyjna skierowana zarówno do dzieci, jak i ich rodziców, a także osób odpowiadających za żywienie. Ma zachęcać do urozmaiconych i zdrowych posiłków, które wpływają na dobry rozwój młodych organizmów.

„Podziel się Dobrym Posiłkiem” to jeden z najbardziej rozpoznawalnych programów społecznych w Polsce. Prowadzony jest od 14 lat przy współpracy Banków Żywności i firmy Danone. Do tej pory w jego ramach przekazano ponad 17 milionów posiłków potrzebującym dzieciom w całej Polsce.

W ubiegłym roku podczas weekendowej zbiórki zebrano ponad 350 ton żywności, która trafiła do ponad 1000 organizacji trzeciego sektora, zajmujących się żywieniem dzieci.

2017-09-29 12:35

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Żywność dla 260 tys. osób

[ TEMATY ]

akcja

BOŻENA SZTAJNER

Pomoc żywnościowa dla 260 tys. osób to efekt Świątecznej Zbiórki Żywności, która odbyła się w pierwszy weekend grudnia, a zorganizowana została rzez Federację Polskich Banków Żywności. W 2014 roku Banki Żywności wsparły ponad 1,3 miliona osób potrzebujących w Polsce, przekazując łącznie ponad 47 tys. ton żywności na cele społeczne.

Dzięki wolontariuszom Świątecznej Zbiórki Żywności i ofiarności Polaków, przez trzy dni udało się zebrać 815 ton produktów spożywczych. Zebrane produkty trafią do 260 tys. osób potrzebujących. Są to pierwsze szacunkowe wyniki z całej Polski. Banki Żywności rozpoczęły już przekazywanie żywności potrzebującym. Efekt zbiórki jeszcze wzrośnie - nadal można wziąć udział w Świątecznej Zbiórce Żywności na charytatywni.allegro.pl lub wysyłając charytatywny sms o treści POMAGAM na numer 75365 (5 zł plus VAT).
CZYTAJ DALEJ

Reklama antyaborcyjna podczas finału Pucharu Portugalii. Twórca oskarżony o mowę nienawiści

2025-05-30 08:09

[ TEMATY ]

aborcja

zrzut ekranu/youtube.com

Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania reklamy antyaborcyjnej przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju Miguela Milhão. Założyciel i prezes spółki Prozis, jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie, przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która opublikowana została w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.

Reklama-piosenka zatytułowana „Dziękuję Mamo” (Obrigado Mãe) śpiewana przez Joelisę Campos opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhão i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
CZYTAJ DALEJ

Chwalcie łąki umajone w drodze do Sulistrowiczek

2025-05-31 13:57

ks. Łukasz Romańczuk

Siostry ze Zgromadzenia św. Józefa w Wierzbicach zaprosiły do wspólnego pielgrzymowania do Sanktuarium NMP Matki Bożej Dobrej Rady w Sulistrowiczkach. Drogę ulicami różnych miejscowości, polami i lasami o dystansie ok. 25 km pokonuje ponad 80 osób.

Główną intencją naszego pielgrzymowania jest modlitwa za osoby poświęcone Bogu, a także o dar powołań do życia zakonnego i misyjnego. Poza tym modlimy się we wszystkich intencjach, z którymi wędrują nasi pielgrzymi - mówi s. Emmanuela Snopek CSJJ.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję