Reklama

Dom marzeń

Niedziela łomżyńska 10/2004

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

13 lutego dokonano uroczystego oddania do użytku ostatniej z modernizowanych części budynku Domu Pomocy Społecznej w Łomży. Tym samym zakończył się pracochłonny remont placówki, który trwał blisko 12 lat. Obiekt mieszczący się przy ul. Polowej 39 od ponad stu lat kojarzony jest z pomocą społeczną. Jego budowę rozpoczęto ok. 1870 r. z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych i starców. Decyzją władz wojewódzkich w Białymstoku w latach 60. postanowiono zmienić nazwę placówki i jej przeznaczenie. W miejsce ochronki powołano Dom Pomocy dla dziewcząt od 3. do 18. roku życia. Przez długie lata niejednokrotnie podejmowano próby wyeksmitowania mieszkańców ze względu na położenie w centrum osiedla. Jednak przyjaciele, pracownicy i mieszkańcy domu zawsze w takich sytuacjach stanowczo się temu sprzeciwiali. Dom przeznaczony dla 102 mieszkanek nie zapewniał dogodnych warunków bytowych. Powierzchnia na jedną mieszkankę wynosiła niecałe 3 m2. W 1992 r. dokonano oceny warunków bytowych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wspólnie z Wojewódzkim Zespołem Pomocy Społecznej w Łomży i stwierdzono, że należy przystąpić do modernizacji i rozbudowy tego obiektu albo go po prostu zamknąć. W tym samym roku rozpoczęto modernizację, dzieląc ją na 4 etapy. Ostatnią część remontu zakończono 31 grudnia 2003 r.
Po ponad 11 latach powstał dom bez barier architektonicznych z dwiema windami osobowymi, pięknymi pracowniami. Przez ten czas udało się wybudować nowe obiekty, część sypialną, część kuchenną, całe zaplecze magazynowe, a także odrestaurować zabytkowy budynek. Obiekt został także przystosowany bardzo dobrze do rehabilitacji i hydroterapii.
Uroczystość w Domu Pomocy Społecznej miała na celu podsumowanie osiągnięć, podziękowanie licznym darczyńcom, którzy w szczególny sposób przyczynili się do zrealizowania inwestycji, i pokazanie, że nie zmarnowane zostały podarowane pieniądze. Wszystkim przyjaciołom Domu Pomocy Społecznej wręczono pamiątkowe statuetki ufundowane przez samorząd mieszkanek i dyrektora ośrodka.
Obecnie w Domu Pomocy Społecznej przebywają sto dwie mieszkanki, tzn. tyle, na ile dom jest przystosowany. „Wszystkie miejsca są zajęte. (...) Trzy miejsca mamy zawsze w rezerwie ”- powiedział Franciszek Chrzanowski, dyrektor Domu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rozważania na niedzielę: Czy wierzysz w znaki od Boga? Ten odcinek może Cię zaskoczyć

2025-12-19 11:04

[ TEMATY ]

rozważania

ks. Marek Studenski

Diec. Bielsko-Żywiecka

Wyobraź sobie: noc, autokar pełen pielgrzymów… i nagle ktoś orientuje się, że jedziemy pod prąd autostradą. Przez 15 minut strach ściska gardło – a jeden przeoczony znak mógł kosztować życie wielu osób.

I wtedy zadałem sobie pytanie, które dziś stawiam także Tobie: czy my przypadkiem nie robimy tego samego w życiu duchowym?
CZYTAJ DALEJ

Kalendarz Adwentowy: Bóg z nami po imieniu

2025-12-20 21:00

[ TEMATY ]

Kalendarz Adwentowy 2025

Bożena Sztajner/Niedziela

• Iz 7, 10-14 • Rz 1, 1-7 • Mt 1, 18-24
CZYTAJ DALEJ

Sede vacante w Łodzi

2025-12-22 12:00

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

Bp Zbigniew Wołkowicz - Administratora Archidiecezji Łódzkiej

Bp Zbigniew Wołkowicz - Administratora Archidiecezji Łódzkiej

Administrator Archidiecezji Łódzkiej - bp Zbigniew Wołkowicz udzielił wywiadu portalowi Archidiecezji Łódzkiej, w którym odpowiada o tym, czym jest dla niego jest ten wybór, jak postrzega swoją misję w diecezji w czasie sede vacante oraz zachęca do modlitwy o wybór nowego biskupa diecezjalnego dla Kościoła w Łodzi.

Zakończyło się kolegium konsultorów, które wybrało księdza biskupa administratorem archidiecezji łódzkiej na czas sede vacante po odejściu księdza kardynała Grzegorza Rysia do Krakowa. Czym dla księdza biskupa jest ten dzisiejszy wybór?
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję