Reklama

Polska

ŚDM w mediach społecznościowych

Zadaniem mediów społecznościowych jest informować o ŚDM a także oddać klimat ŚDM zwłaszcza tym, którzy nie będą mogli być w lipcu w Krakowie – mówi Monika Paterka, która w Komitecie Organizacyjnym ŚDM odpowiada za media społecznościowe.

[ TEMATY ]

media

ŚDM w Krakowie

Ks. Adam Stachowicz

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Wiem, że liczby są bardzo ważne, ale dla mnie jako koordynatora w mediach społecznościowych najważniejsi są ludzie i relacje, które w nich budujemy” – mówi Monika Paterka. Jak zaznaczyła koordynatorka polskich mediów społecznościowych Komitetu Organizacyjnego ŚDM Kraków 2016, dynamika w poszczególnych kanałach jest różna, ale cały czas jest wzrostowa.

Monika Paterka opowiedziała KAI historię 13-letniego chłopca, który napisał na facebookowym profilu ŚDM, że ma problem w domu i w Krakowie chciałby się spotkać z papieżem Franciszkiem i z nim porozmawiać. Koordynatorka mediów społecznościowych przeczesała strony watykańskie i znalazła adres pocztowy do papieża Franciszka. „Papież podejmuje różne spontaniczne decyzje, ze względu na drugiego człowieka. Wysłałam ten adres chłopcu. Powiedział, że wyśle list do papieża” – powiedziała Paterka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Profile ŚDM w mediach społecznościowych to źródło informacji o tym, co dzieje się w krakowskim komitecie a także we wszystkich polskich diecezjach. Na oficjalne konta przychodzi także wiele próśb o modlitwę – zwłaszcza po tragicznych wydarzeniach jak zamachy terrorystyczne.

Reklama

„Wydaje mi się, że podczas Wydarzeń Centralnych ŚDM media społecznościowe oszaleją” – mówi Paterka i dodaje, że dziś nikogo nie powinno dziwić, że np. w czasie Festiwalu Młodych pielgrzymi będą na żywo relacjonowali to, co się dzieje za pomocą swoich tabletów i smartfonów.

Facebookowy profil ŚDM „lubi” 1,5 miliona fanów. Globalnie przyrasta na nim 30 tys. fanów miesięcznie – 5 tys. stanowią polscy internauci. Profil jest prowadzony w 21 językach (polskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, angielskim, filipińskim, francuskim, niemieckim, chorwackim, słowackim, rosyjskim, ukraińskim, rumuńskim, węgierskim, japońskim, chińskim, arabskim, czeskim, wietnamskim, litewskim i słoweńskim).

Ponad 200 tys. followersów ma twitterowe konto ŚDM (w tym ok. 5 tys. polskich użytkowników), które jest prowadzone w 14 językach (polskim, angielskim, portugalskim, hiszpańskim, francuskim, niemieckim, włoskim, japońskim, rosyjskim, słowackim, węgierskim, arabskim, wietnamskim i filipińskim).

Oficjalny kanał ŚDM w serwisie YouTube ma ponad 15 tys. subskrypcji – w ostatnim półroczu zanotowano wzrost liczby subskrybentów o 6 tys. Materiały wideo przygotowane przez Komitet Organizacyjne zanotowały 3,2 miliona wyświetleń.

Na Instagramie opublikowano ponad 500 zdjęć z różnych wydarzeń związanych z ŚDM. Ten profil śledzi ponad 24 tys. użytkowników. Oficjalne konto ŚDM na Snapchacie ma ponad 5 tys. followersów. Ponadto ŚDM obecne są w takich serwisach społecznościowych jak Tumbler, Pinterest, Foursquare, Soundcloud i Flickr.

2016-04-21 12:46

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Cykl szkoleń Młodzi Media Edukacja - inspiracja i warsztaty dla młodzieży

[ TEMATY ]

media

warsztaty

warsztaty

młodzież

Magdalena Pijewska/Niedziela

Cykl szkoleń Młodzi Media Edukacja ma wspierać młodych ludzi w odpowiedzialnym i krytycznym podejściu do mediów i uczyć korzystania z nich w promocji wartościowych treści. Jest on realizowany przez Fundację dla Młodzieży we współpracy z Katolickim Stowarzyszeniem Młodzieży, które jest miejscem rozwoju, nauki i zdobywania doświadczeń dla młodych ludzi.

Media wywierają ogromny wpływ na życie młodych ludzi, na ich poglądy w sprawach moralności, kultury, postaw obywatelskich oraz na ich podejście do wiary. Używane bezkrytycznie, mogą być destrukcyjnie. Projekt Media Młodzież Edukacja ma uczyć, dawać inspirację oraz warsztat młodzieży, by w odpowiedzialny, dojrzały i świadomy sposób korzystali z mediów jako odbiorcy, a jednocześnie wykorzystywali je w promocji wartościowych treści.
CZYTAJ DALEJ

Ofensywa ideologiczna. Priorytetami rządu mają być aborcja i związki partnerskie.

Wśród priorytetów programowych Rady Ministrów znajdzie się punkt dotyczący związków partnerskich - zapowiedział we wtorek wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski (Lewica). Według sekretarz stanu w KPRM Katarzyny Kotuli (Lewica) kwestia zostanie zamknięta do końca roku.

W porządku wtorkowego posiedzenia rządu jest punkt dotyczący „priorytetów polityki Rady Ministrów wraz z wykazem priorytetów polityki członków Rady Ministrów”.
CZYTAJ DALEJ

Bp. W. Osial: Maryja widzi w nas dobro

2025-09-10 09:30

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

br. Zacheusz Rąpała OFM

Bp Wojciech Osial przed wizerunkiem Matki Bożej Piotrkowskiej

Bp Wojciech Osial przed wizerunkiem Matki Bożej Piotrkowskiej

W sanktuarium Matki Bożej Piotrkowskiej sprawowana była Msza św. pod przewodnictwem bp. Wojciecha Osiala, ordynariusza diecezji łowickiej. Nabożeństwo zostało odprawione w ramach pierwszosobotnich celebracji wynagradzających Niepokalanemu Sercu Maryi.

W homilii biskup podkreślił, że droga człowieka wierzącego nie może ograniczać się jedynie do zewnętrznego uczestnictwa w tłumie, ale musi prowadzić do osobistej więzi z Jezusem. Odwołał się do słów Maryi z Kany Galilejskiej: „Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie”, mówiąc: – Jeśli chcemy budować życie na mocnym fundamencie, musimy umacniać się Słowem Boga.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję