Reklama

Jubileusz i wystawa w Andrzejowie

Niedziela łódzka 39/2003

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

150 wydanych numerów pisma Co słychać w Andrzejowie było okazją do świętowania jubileuszu parafialnego miesięcznika, który ukazuje się już 12 lat. Z tej okazji w niedzielę 7 września w kościele pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Andrzejowie zgromadzili się na Mszy św. członkowie redakcji oraz przyjaciele i sympatycy pisma. Mszę św. celebrował redaktor Niedzieli Łódzkiej, ks. Waldemar Kulbat. W kazaniu Celebrans przedstawił naukę Ojca Świętego Jana Pawła II na temat roli mediów w dziele ewangelizacji współczesnego świata. Złożył też wyrazy uznania i gratulacje ks. Mirosławowi Jagielle, proboszczowi parafii, a zarazem patronowi i pomysłodawcy, oraz młodzieżowej redakcji pisma. Aktualnie ukazuje się ono w bardzo estetycznej formie w nakładzie 400 egzemplarzy.
Po Mszy św. wierni wraz z wiązankami kwiatów również pospieszyli do Księdza Proboszcza z życzeniami i podziękowaniami. Następnie uczestnicy uroczystości zostali zaproszeni do Auli im. Jana Pawła II mieszczącej się w dolnej części kościoła na wystawę interesujących prac fotograficznych Mariusza Rodaka, będących owocem jego podróży po różnych krajach, od Syberii po kraje Europy Zachodniej. Mariusz Rodak, architekt pochodzący z Andrzejowa, obecnie pracuje w Warszawie. Prezentował już swoje prace w Śródmiejskim Domu Kultury w Łodzi. Z okazji jubileuszu pisma został wydany także okolicznościowy album przedstawiający najpiękniejsze, najbardziej charakterystyczne widoki Andrzejowa. Na zaproszenie Księdza Proboszcza oraz grupy jego współpracowników do Andrzejowa przybywają na spotkania w Auli Jana Pawła II przedstawiciele świata mediów, polityki, nauki, religii. Warto wspomnieć choćby festyn, który zgromadził wokół świątyni wielką rzeszę ludzi. Ewangelizacja przez media, ciepły i serdeczny kontakt z ludźmi integruje członków rodziny parafialnej w pracach wokół parafialnego kościoła.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Komunikat po spotkaniu Komisji Wychowania Katolickiego KEP

Po raz kolejny członkowie i konsultorzy Komisji jednogłośnie wyrazili stanowisko podtrzymujące sprzeciw wobec działań i wypowiedzi płynących z Ministerstwa Edukacji Narodowej odnośnie do ograniczeń i utrudnień w nauczaniu religii w szkołach - czytamy w komunikacie po spotkaniu Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, które odbyło się 28 maja br.

Członkowie i konsultorzy Komisji z aprobatą przyjęli wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 22 maja br., który orzekł, że przepisy wyłączające ocenę z religii ze średniej ocen są niezgodne z Konstytucją. „Jednocześnie oczekuje się na rozpatrzenie przez Trybunał Konstytucyjny wniosku złożonego przez Konferencję Episkopatu Polski w związku z wprowadzonymi zmianami redukcji wymiaru godzin lekcji religii i ich umieszczania w planie bezpośrednio przed i po obowiązkowych zajęciach” - czytamy w komunikacie.
CZYTAJ DALEJ

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.

CZYTAJ DALEJ

Reklama antyaborcyjna podczas finału Pucharu Portugalii. Twórca oskarżony o mowę nienawiści

2025-05-30 08:09

[ TEMATY ]

aborcja

zrzut ekranu/youtube.com

Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania reklamy antyaborcyjnej przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju Miguela Milhão. Założyciel i prezes spółki Prozis, jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie, przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która opublikowana została w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.

Reklama-piosenka zatytułowana „Dziękuję Mamo” (Obrigado Mãe) śpiewana przez Joelisę Campos opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhão i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję