Reklama

Wiadomości

Prawnik wyjaśnia

Gdy nie stać mnie na prawnika...

Niedziela Ogólnopolska 39/2022, str. 50

[ TEMATY ]

prawnik

Adobe Stock

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Jak mogę uzyskać pomoc prawną, jeśli nie mam pieniędzy na opłacenie prawnika?

Odpowiedź eksperta
Gdy uważasz, że koszty pomocy prawnika są dla ciebie zbyt duże, składasz prawnikowi, którego spotkasz w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej, pisemne oświadczenie, iż nie jesteś w stanie ponieść takich kosztów. Nie musisz zabierać ze sobą niczego z wyjątkiem dokumentu tożsamości. Wzór oświadczenia da ci osoba udzielająca pomocy.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Jeśli potrzebujesz pomocy prawnika, bo jesteś w trudnej życiowej sytuacji, np. potrzebujesz pomocy w spłacie pożyczek „chwilówek”, rozłożeniu długu na raty, masz kłopoty mieszkaniowe, grozi ci eksmisja, masz problemy pracownicze, z egzekucją alimentów, odziedziczyłeś(-aś) długi lub masz inne problemy związane ze sprawami życia codziennego, możesz skorzystać z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji.

Darmową pomoc można uzyskać w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji w całym kraju. Punkty znajdują się w każdym powiecie – w starostwie powiatowym, w urzędzie gminy oraz urzędzie miasta.

Reklama

Pomocy prawnej udziela prawnik, zarówno wtedy, gdy chodzi tylko o poradę, ale także gdy potrzebne będzie pójście z danym problemem do sądu – np. samotna matka chce wystąpić o alimenty i nie wie, jak takie pismo sformułować, a nie stać jej na opłacenie prawnika, który to zrobi za nią, itp.

Chęć skorzystania z bezpłatnej pomocy prawnej można zgłosić też telefonicznie – każdy powiat na specjalny numer telefonu do zapisów i udzielania informacji (numery są dostępne na stronach internetowych powiatów); elektronicznie – na podany przez powiat adres e-mail lub na stronie: np.ms.gov.pl/zapisy ; osobiście – w starostwie powiatowym.

Na wizytę w celu skorzystania z powyższej pomocy należy przygotować:

• dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość);

• dokumenty dotyczące problemu – jeśli takie istnieją (nie jest to obowiązkowe), można po prostu opowiedzieć prawnikowi o swoim problemie;

• dla samozatrudnionych – wszystkie zaświadczenia o pomocy otrzymanej w roku, w którym ma to miejsce; zaświadczenia o ubieganiu się o nieodpłatną pomoc prawną oraz o jej otrzymaniu w ciągu 2 poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie lub nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

2022-09-21 08:03

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Gdy chcesz ogłosić zbiórkę

Niedziela Ogólnopolska 49/2022, str. 46

[ TEMATY ]

prawnik

Adobe Stock

Jak założyć zbiórkę pieniędzy na rzecz kogoś bliskiego?
CZYTAJ DALEJ

Zmiany kapłanów 2025 r.

Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.

Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
CZYTAJ DALEJ

Castel Gandolfo: bogata historia letniej rezydencji papieży

2025-07-09 19:01

[ TEMATY ]

Castel Gandolfo

Vatican Media

Leon XIV jest szesnastym papieżem, który wypoczywa w Castel Gandolfo – miejscowości wybranej na letnią rezydencję papieży, począwszy od połowy XVII w. Pałac Apostolski, odwiedzony trzykrotnie przez Franciszka, został przez niego udostępniony dla zwiedzających w 2016 r. Część muzealna pozostanie otwarta również podczas pobytu Leona XIV w dniach 6-20 lipca i 15-17 sierpnia.

10 maja 1626 r. Urban VIII (Antonio Barberini) stał się pierwszym papieżem, który zatrzymał się w Castel Gandolfo. Od tego czasu do dziś ta miejscowość położona w regionie Lacjum gości papieży w okresie letnim.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję