Reklama

Niedziela Świdnicka

Rok niepewności

Zakończony parę dni temu rok szkolny upłynął pod znakiem pytań i niepewności. Taki sposób pracy był wymagający nie tylko dla uczniów i ich rodziców, ale też dla nauczycieli.

Niedziela świdnicka 26/2021, str. I

[ TEMATY ]

on‑line

nauka zdalna

Hubert Gościmski

Umiejętności zdobyte w czasie zdalnej nauki przydadzą się uczniom w przyszłości

Umiejętności zdobyte w czasie zdalnej nauki przydadzą się uczniom w przyszłości

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Praca podczas lekcji online wyglądała inaczej niż w stacjonarnej szkole. Uczniowie musieli nauczyć się samodyscypliny, a nauczyciele – pracy z nowymi technologiami. Pojawiały się także różne trudności.

– Bardzo męczące było siedzenie przed ekranem komputera. Przeprowadzenie lekcji to jedno, ale przygotowanie do nich oraz sprawdzenie prac uczniów zajmowało kolejne godziny – opisuje Iwona Juźwa, nauczycielka języka angielskiego w II LO w Świdnicy. – Brakowało mi kontaktu wzrokowego z uczniami. Niewielu włączało kamery, a trudno jest prowadzić rozmowę, gdy nie widać twarzy rozmówcy i jego emocji – dodaje.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ważne było też, aby każde dziecko miało dostęp do potrzebnego sprzętu.

– Staraliśmy się otoczyć opieką wszystkich uczniów. Jeśli otrzymywaliśmy informacje o trudnościach z dostępem do internetu czy komputera, to staraliśmy się taki problem w miarę naszych możliwości rozwiązać – podkreśla Marcin Kruk, wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Jaworzynie Śl.

Zajęcia dodatkowe

Inaczej wyglądały również zajęcia dodatkowe. Julii, tegorocznej absolwentce świdnickiej Szkoły Muzycznej, lekcje zdalne nie przysporzyły większych problemów. Zajęcia prowadzono w sposób jasny i zrozumiały, można było poczuć się prawie jak w klasie.

Reklama

– Dużo czasu poświęciłam na przygotowania do egzaminów końcowych, ale one niestety się nie odbyły. Zostały za to zorganizowane dwa koncerty, klas danego instrumentu i absolwentów, na których zaprezentowaliśmy zdobyte umiejętności. Cieszę się też, że mogliśmy wrócić choć w ostatnim miesiącu, gdyż była okazja, aby pożegnać się z klasą i nauczycielami – opisuje Julia.

Egzaminy

Dla uczniów kończących szkołę kluczowe było także przygotowanie do egzaminów.

– Wykonaliśmy dużo testów i dzięki zajęciom online mieliśmy więcej czasu na naukę trzech przedmiotów egzaminacyjnych. Zdalna nauka nie była dla mnie przeszkodą w przygotowaniach, a same egzaminy zostały przeprowadzone bez problemu – mówi Oliwia, absolwentka szkoły podstawowej.

Natomiast Iwona Juźwa zauważa, że maturzyści przygotowywali się przede wszystkim do egzaminów z przedmiotów potrzebnych im na studia. Nauczyciele organizowali konsultacje w szkole, maturzyści pisali więcej niż zazwyczaj próbnych testów maturalnych. W organizacji pomogło także doświadczenie po zeszłorocznych egzaminach.

Powrót do szkoły

W połowie maja uczniowie stopniowo zaczęli wracać do szkół. Czas ten był okazją do integracji klas oraz weryfikacji umiejętności nabytych po nauce zdalnej.

– Niektóre dzieci poradziły sobie świetnie, inni mieli trochę zaległości. Widać jednak, że uczniowie przyłożyli się do nauki i systematycznie pracowali w domu. Okres nauki zdalnej nie był czasem zmarnowanym, wiele zdobytych wtedy umiejętności zostanie z uczniami na dłużej. Nauczyciele natomiast poznali lepiej możliwości, jakie daje wykorzystywanie nowych technologii – zaznacza Marcin Kruk.

2021-06-22 14:25

Oceń: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Z powodu pandemii rekolekcje wielkopostne dla dzieci i młodzieży w archidiecezji warszawskiej w formie on-line

[ TEMATY ]

rekolekcje

on‑line

Archidiecezja Warszawska

AB

Rekolekcje to czas wsłuchania się w głos Jezusa

Rekolekcje to czas wsłuchania się w głos Jezusa

Z powodu pandemii i narzuconych obostrzeń w archidiecezji warszawskiej rekolekcje wielkopostne przygotowano dla dzieci i młodzieży w formie on-line. Do realizacji przedsięwzięcia zaproszono siostry salezjanki i księży z różnych parafii wraz ze współpracownikami.

Oddzielne rekolekcje dla poszczególnych klas szkoły podstawowej, liceum i technikum oraz studentów przygotowało przez pięć zespołów. Wszystkie składają się z trzech odcinków - poinformowało w piątek PAP biuro prasowe archidiecezji warszawskiej.
CZYTAJ DALEJ

Święty Szarbel - wzór modlitwy

Poświęcił całe swoje życie, by adorować Boga.

Święty Szarbel, eremita z Libanu, promieniuje na wiernych przykładem prostoty i pokory. Urodził się w ubogiej maronickiej rodzinie, w niewielkiej wiosce w górach Libanu. Już jako dziecko odznaczał się pobożnością i zamiłowaniem do modlitwy, co zrodziło w nim pragnienie poszukiwania Boga w ciszy. Zrealizował je, wstępując w 1851 r. do maronickich antonianów w Maifug, później przeniósł się do klasztoru w Annaja, gdzie – pomijając czas studiów filozoficzno-teologicznych – przebywał do 1875 r. W tym roku udał się także do górskiej samotni, gdzie odseparowany niemal od wszystkiego, co ziemskie, spędził pozostałe 23 lata życia.
CZYTAJ DALEJ

Profancja krzyża w archidiecezji częstochowskiej

2025-07-29 13:07

[ TEMATY ]

profanacja

archidiecezja częstochowska

Policja Zawiercie

Krzyż z Bzowa

Krzyż z Bzowa

W ostatnich dniach policjanci z Zawiercia przyjęli dwa zawiadomienia dotyczące zniszczenia krzyży. Do jednego doszło w Bzowie, a do drugiego w Podzamczu. Obecnie trwają czynności zmierzające do ustalenia okoliczności zdarzeń oraz sprawców. Dochodzenia prowadzone są zarówno pod kątem zniszczenia mienia, jak również obrazy uczuć religijnych. O sprawie z Podzamcza (diecezja sosnowiecka) już pisaliśmy, dziś dotarły informacje o zniszczeniu z Bzowa - z terenu archidiecezji częstochowskiej.

Diecezja sosnowiecka
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję