Młodzież z Ekonomika włączyła się w pomoc na rzecz Katolickiego Centrum Pomocy Rodzinie (KCPR), sekcji terapeutyczno-formacyjnej. Ta inicjatywa zrodziła się po bolesnym doświadczeniu, w którym stracili swojego szkolnego kolegę. Po kilku spotkaniach formacyjnych młodzież zaangażowała się w dzieła charytatywne. Najpierw przyjaciele zmarłego tragicznie kolegi postanowili zawalczyć o zdrowie i życie ciężko chorego chłopczyka.
I tak 4 października zorganizowali stoisko charytatywne przy kościele na Piaskach, na rzecz chorego chłopca. Wolontariusze włączyli się w pomoc pątnikom IV Diecezjalnej Pielgrzymki Kółek Różańcowych. Młodzi ludzie chętnie przychodzą do Parku Saletyńskiego na spotkania integracyjne. Jest wspólny śpiew, gitara. Są gry i zabawy, nawet pieczone kiełbaski. Niedawno 16-letnia wolontariuszka z miejscowego KCPR uległa poważnemu poparzeniu. Tym razem, jeszcze więcej osób zapragnęło przyjść koleżance z pomocą. W naszym Ekonomiku zorganizowaliśmy szkolną kawiarenkę. Dochód ze sprzedaży ciast przeznaczyliśmy na leczenie koleżanki opowiadają młodzi.
16 listopada odbył się w Sanktuarium Matki Bożej Saletyńskiej koncert charytatywny przygotowany przez młodzież oraz nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Dołączyła się także rozśpiewana drużyna harcerska prowadzona przez ks. Damiana Stalę. Nie wiemy co przyniosą nowe dni, ale zarówno uczniowie, jak i nauczyciele są bogatsi o nowe doświadczenia. Wielu młodych przekonało się, że warto być blisko Boga i ludzi komentuje jedna z parafianek.
Już od 15 lat Klub Charytatywny „Filos”, działający w IX L.O. im. C.K. Norwida w Częstochowie, zrzesza uczniów-wolontariuszy, którzy pragną pomagać innym. Do tej pory współpracowali m.in.: ze Szkołą Podstawową Specjalną nr 23, Hospicjum Ziemi Częstochowskiej, fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych, Salezjańskim Ośrodkiem „Sowa”, Caritas oraz innymi placówkami i instytucjami pomocowymi. W ub. roku Klub „Filos” został nagrodzony w konkursie „Barwy częstochowskiego wolontariatu” w kategorii wolontariat grupowy i zdobył tytuł „Wolontariusz roku 2013”. To nam dodało skrzydeł, bo chociaż działamy bezinteresownie, to miło jest, że ktoś nas zauważył i docenił mówi Anna Męcik, nauczycielka j. angielskiego w „Norwidzie”, a zarazem opiekunka klubu.
Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout.
Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout. W czasach napiętych terminarzy czy nadużywania social mediów, które trzymają nas w napięciu, a potem pozostawiają w stanie zbliżonym do stuporu lub depresji, to normalne. Bardzo potrzebujemy „świętego spokoju”. Nie zawsze jednak jest on ideałem ewangelicznym. Jeśli chcę zachować dobrostan, nie mogę odwracać głowy od ludzkiej krzywdy, która dzieje się na moich oczach. Nie wolno mi nie reagować, nawet wzburzeniem, gdy trzeba kogoś ostrzec przed niebezpieczeństwem, obronić przed agresorem czy zaangażować się w schwytanie złoczyńcy. Nie mogę wtedy powiedzieć: „to nie moja sprawa”, „od tego są inni”albo „co mnie to obchodzi”. To tchórzostwo. Tak rozumiany „święty spokój” jest nieprawością albo tolerancją zła. Jak mógłbym przymykać oko, gdyby ktoś popychał bliźniego na drogę upadku. Czy jest godziwe nieodezwanie się przy stole – dla zachowania pozytywnych wibracji – kiedy trzeba bronić ludzkiej i Bożej prawdy? Czy milczenie w sytuacji kpiny z dobra, altruizmu czy świętości jest godne chrześcijanina? Czy kumplowskie poklepywanie po ramieniu w imię „przyjaźni”, kiedy trzeba koledze zwrócić uwagę, upomnieć go lub nawet nim wstrząsnąć, uznamy za cnotę? Nawet kłótnia może być święta! Wszak istnieje święte wzburzenie. Jan Paweł II krzyczał do nas wniebogłosy, upominając się o świętość małżeństwa i rodziny oraz o ewangeliczne wychowanie potomstwa. Współczesna tresura, nakazująca tolerancję wszystkiego, wymaga sprzeciwu, czasem nawet konieczności narażenia się grupom uważającym się za wyrocznię. Jezus powiedział: „Przyszedłem ogień rzucić na ziemię (Łk 12, 49). To też Ewangelia. Myślę, że zdrowej niezgody na niecne postępki, zwłaszcza te wykonywane pod płaszczykiem „zbożnych” czynności czy „szczytnych celów”, uczy nas dzisiaj Mistrz z Nazaretu. Primum: zauważyć ten proces czający się we mnie. Secundum: być krytycznym wobec świata. W dzisiejszej Ewangelii Zbawiciel jest naprawdę zdenerwowany, widząc, co zrobiono z domem Jego Ojca. Nie używa gładkich słów i dyplomatycznych gestów. Zagrożona jest bowiem wielka wartość. Najważniejsza świątynia świata miała za cel ukazanie Oblicza Boga prawdziwego i przygotowanie do objawiania jeszcze wspanialszej świątyni, dosłownej obecności Boga wśród ludzi – Syna Bożego. Na skutek ludzkich kalkulacji stała się ona niemal jaskinią zbójców, po łacinie: spelunca latronum. Dlatego reakcja Syna Bożego musiała być aż tak radykalna. Jezusowy gest mówi: w tym miejscu absolutnie nie o to chodzi! „Świątynia to miejsce składania ofiar miłych Bogu. Pan Jezus złożył swojemu Przedwiecznemu Ojcu ofiarę miłości z samego siebie. Ta Jego miłość, w której wytrwał nawet w godzinie największej udręki, ogarnia nas wszystkich, poprzez kolejne pokolenia i każdego poszczególnie, kto się do Niego przybliża” (o. Jacek Salij). O to chodzi w autentycznym kulcie świątynnym.
Nie można ułaskawić człowieka niewinnego - powiedział prezydent Karol Nawrocki pytany, czy rzeczywiście akt łaski czeka już na byłego ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobrę. W wywiadzie zaznaczył, że takie nieprawdziwe narracje trzeba ucinać.
Według prezydenta to, co dzieje się wokół ministra Ziobry, jest próbą odwrócenia uwagi opinii publicznej od realnych problemów, którymi żyją Polacy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.