Polski kolarz wygrał swój drugi etap podczas tegorocznego Tour de France. Zawodnik Saxo Bank - Tinkoff okazał się najlepszy na trasie 17. etapu z Saint-Gaudens do Saint-Lary-Soulan Pla d’Adet (124,5 km).
Rafał Majka po raz pierwszy triumfował w sobotę (14. etap z metą w narciarskim kurorcie Risoul), a dzień wcześniej był drugi. Polak dzięki zwycięstwu umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji najlepszego „górala” Wielkiej Pętli (biała koszulka w czerwone grochy).
21 lat wcześniej w tym samym miejscu triumfował inny polski kolarz Zenon Jaskuła.
29 sekundy po Majce na metę przybył Włoch Giovanni Visconti. Trzeci był lider Tour de France Vicnenzo Nibali (46 sekund straty).
Michał Kwiatkowski na razie nie dojechał do mety.
Po raz kolejny swój popis komentatorstwa dali Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski. Do już znanego „Pchamy, pchamy” dołączyła „Cieszą się Zegartowice, Małopolska, Wielkopolska i Gabriela Zapolska”.
Biegacze z różnych krajów świata spotkają się 22 września w Rzymie na odbywającym się już po raz trzeci międzynarodowym półmaratonie „Via Pacis”. Organizatorem tego wydarzenia jest miasto Rzym i Papieska Rada Kultury oraz - po raz pierwszy - utworzony na początku roku watykański klub sportowy „Athletica Vaticana”.
Licząca 21,1 km trasa „Via Pacis” rozpoczyna się i kończy na prowadzącej do placu św. Piotra Via della Conciliazione. Uczestnicy półmaratonu przebiegną m.in. obok meczetu i synagogi oraz kościołów chrześcijańskich w Rzymie. Ponadto – jak zwykle - planowany jest też bieg otwarty dla wszystkich na pięciokilometrowej trasie.
Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki zadeklarował we wtorek na konferencji CPAC, że jako przyszły prezydent Polski będzie dążył do jednostronnego wypowiedzenia paktu migracyjnego. Ocenił, że Europa potrzebuje "mocnego, konserwatywnego głosu, także z Polski".
Popierany przez PiS kandydat na prezydenta był gościem specjalnym konferencji CPAC, która po raz pierwszy odbywa się w Polsce, w podrzeszowskiej Jasionce.
W kampanii wyborczej wszystko jest dozwolone – to truizm, który od lat usprawiedliwia wszelkie polityczne ekscesy. Ale to, co obserwujemy w tegorocznej kampanii Rafała Trzaskowskiego, kandydata partii z logotypem w kształcie serca, przekracza nawet tę dość luźną granicę. Serduszko miało symbolizować empatię, otwartość, szacunek. Tymczasem kampania z nim w roli głównej wygląda raczej jak opowieść o nienawiści, strachu i obsesji na punkcie... Karola Nawrockiego.
To zdumiewające, że cała energia sztabu Trzaskowskiego nie idzie na prezentowanie jego zasług, planów, wizji. Ba – nikt nawet nie próbuje udawać, że chodzi tu o promowanie kandydata. Zamiast tego – codzienna, niemal rytualna nagonka na Nawrockiego. Wypowiedzi pełne straszenia, drwin, pogardy. Jakby cała ta kampania miała jeden cel: zohydzić przeciwnika, a nie przekonać do siebie kogokolwiek.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.