Jedną z ciekawych wielkopostnych akcji po raz kolejny włączyli się uczniowie i nauczyciele Powiatowego Zespołu nr 10 Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. M. Kopernika w Kętach. „Zrób się na Post” to hasło, które w okresie pokutnym przyświeca młodzieży wspomnianej placówki. W zasadzie cała akcja opiera się na 5 podstawowych punktach: umyj twarz; zrób makijaż; włóż najlepsze ciuchy; idź tak ubrany do szkoły, pracy; podejmij post w intencji konkretnej. Uczestnicy kęckiej akcji zwracają uwagę, że przywdzianie odświętnego stroju w czasie postu ma swoje uzasadnienie w nauczaniu Pana Jezusa, który mówił: „Kiedy pościcie nie bądźcie posępni jak obłudnicy, którzy przybierają wygląd ponury. Ty zaś kiedy pościsz namaść sobie głowę i umyj twarz” (Mt 6, 16-18). - Gdy Cię zapytają dlaczego jesteś taki elegancki, odpowiedz: „Bo poszczę!” - tłumaczą pomysłodawcy przedsięwzięcia. - W tym roku „Zrób się na Post” połączyliśmy ze słowami „Wy jesteście solą ziemi, wy jesteście światłem świata” - czyli każdy z nas ma być solą i światłem dla innych. Jak sól dodaje smaku potrawom, tak my swoimi dobrymi uczynkami mamy przyprawiać chrześcijańskie życie - dodają. Pracujący w szkole katecheta ks. Zygmunt Mizia zachęcał młodych ludzi, by zapytani, dlaczego są tak wystrojeni, odważyli się odpowiadać, że to ze względu na post. - Nie jest to post dla samego postu. Dlatego chcemy go podjąć w intencji kogoś innego. Chcemy nawzajem się wspierać postem, który ma się stać pomocą w odrzuceniu zła - tłumaczy ks. Mizia. Podczas tegorocznej wielkopostnej akcji jej uczestnicy otrzymali także woreczki z solą, przypominające, że być „solą ziemi” to starać się być chrześcijaninem naprawdę - kimś, kto jest dla rodzaju ludzkiego środkiem chroniącym przed zepsuciem, podobnie jak sól, która służy do konserwowania mięsa.
Nie mniej ciekawą inicjatywę promują w Internecie członkowie Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Na najbardziej popularnych portalach trwa akcja „40 faktów za życiem”. Każdego dnia Wielkiego Postu na profilu przedsięwzięcia pojawiała się jedna pozytywna, pomysłowa i zaczepna grafika o tematyce pro-life. Pomysłodawcy z warszawskiego KSM-u zachęcają młodych z innych diecezji do dzielenia się treściami promującymi wartość życia i wzywającymi do obrony nienarodzonych. „A gdyby tak w tym czasie wstawić się za tymi, którzy są najbardziej bezbronni? Za nienarodzonymi, chorymi, starszymi...” - stawiają pytanie pomysłodawcy akcji. „W dobie płynącej codziennie rzeki informacji, nasza aktywność będzie zaledwie szczyptą chrześcijańskiej soli, ale jakże ważną i często brakującą” - odpowiadają na Facebooku członkowie KSM.
Pomóż w rozwoju naszego portalu