W Miejskim Ośrodku Kultury w Jarosławiu odbył się XVIII Ogólnopolski Festiwal Kolęd i Pastorałek - Jarosław 2013. Organizatorami byli jak co roku: Miejski Ośrodek Kultury, Urząd Miasta Jarosławia, Starostwo Powiatowe w Jarosławiu oraz parafia pw. Chrystusa Króla. W przesłuchaniach wzięło udział 26 solistów i 10 zespołów podzielonych na 3 kategorie wiekowe. W kategorii gimnazjalnej najlepszymi solistami okazali się (w kolejności zajętych miejsc): Nina Marczuk - Lubartów, Magdalena Myśliwiec - Jasło i Wiktoria Sikorska - Kraków. Jury nie przyznało pierwszej nagrody dla najlepszego zespołu. Dwie kolejne zdobyli: zespół wokalno-instrumentalny z Przemyśla i zespół wokalno-instrumentalny „AGLET” - Żurawica. Wśród wykonawców ze szkół ponadgimnazjalnych najlepszymi solistami okazali się: Magdalena Pamuła - Przemyśl i Katarzyna Motyka - Przeworsk (I miejsce ex aequo); na drugim miejscu również ex aequo uplasowały się: Aleksandra Lechocińska - Przemyśl, Dagmara Moskwa - Cząstkowice i Milena Czarny - Przeworsk; trzecią równorzędną nagrodę otrzymały: Aldona Mikoś - Łowce, Kinga Cieśla - Rzeszów, Beata Rzeźnik - Rzeszów. Najlepsze zespoły w tej kategorii wiekowej to: tercet „Che Donne” - Rzeszów (II nagroda - pierwszej nie przyznano) oraz zespół „FICCO” - Przemyśl i zespół wokalny „SEMPRE” - Przeworsk, które zajęły trzecie miejsce. Laureatami w kategorii wykonawców dorosłych zostali w kolejności zajętych miejsc: Daniel Lipiec - Jarosław, Dorota Kaczmarz - Bircza oraz Paulina Pieniążek - Rzeszów. Najlepsze zespoły w tej kategorii wiekowej to: zespół instrumentalno-wokalny - Przemyśl (II nagroda) oraz zespół „EQUALE” - Pruchnik (III nagroda). Nagrodę publiczności zdobyła Nina Marczuk - Lubartów. Jury przyznało również cztery wyróżnienia.
Na zakończenie koncertu galowego, który odbył się 13 stycznia 2013 r., laureaci wraz z publicznością odśpiewali staropolską kolędę autorstwa Franciszka Karpińskiego „Bóg się rodzi, moc truchleje”.
Premier Włoch Giorgia Meloni potępiła w sobotę akt wandalizmu w Rzymie, gdzie pomazano farbą pomnik Jana Pawła II, stojący przed dworcem kolejowym Termini. Jak podkreśliła, jest to zniewaga dla pamięci o człowieku pokoju.
Na pomniku na placu przed stacją, gdzie odbywają się od końca września pikiety solidarności ze Strefą Gazy i jej ludnością, pojawił się obraźliwy napis oraz rysunek sierpa i młota.
Każdy grzesznik, nawet najbardziej upadły, może znaleźć ocalenie w Różańcu – tę myśl zapisał bł. Bartolo Longo
Dobrze znany scenariusz: pobożny syn wyjeżdża na studia, wpada w złe towarzystwo, oddala się od Boga i popełnia błędy. Najczęściej jednak nie osiągają one takich rozmiarów jak w przypadku Bartolo Longo, który przez lata żył jako satanistyczny kapłan.
Jak wielu świętych, Bartolo wychował się w gorliwej, katolickiej rodzinie. Pobożni rodzice z południowych Włoch, dr Bartolomeo Longo i Antonina Luparelli, codziennie odmawiali Różaniec. W 1851 r. mając zaledwie 10 lat, chłopiec stracił ojca. Był to przełomowy moment w życiu młodego Włocha. Od tego tragicznego wydarzenia Bartolo coraz bardziej oddalał się od wiary katolickiej. Rozpoczynając studia prawnicze na uniwersytecie w Neapolu, pod wpływem m.in. profesorów dołączył do antyklerykalnego ruchu.
Podczas niedzielnej wieczornej sesji przesłuchań I etapu Konkursu Chopinowskiego melomani będą mogli m.in. usłyszeć występy aż trzech Polaków - Adama Kałduńskiego, Antoniego Kłeczka oraz Mateusza Krzyżowskiego. We wtorek wieczorem dowiemy się, kto zakwalifikował się do II etapu.
Wieczorną sesję przesłuchań I etapu Konkurusu Chopinowskiego, która rozpocznie się o godz. 17, otworzy Xiaoyu Hu z Chin. Urodził się 22 kwietnia 2005 r. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku pięciu lat. Jako dziewięciolatek został przyjęty do klasy Xiangyu Mao w szkole muzycznej przy Konserwatorium w Szanghaju. Dziś jest studentem Mishy Namirovskiego w Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie. Mimo młodego wieku ma na koncie I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Shenzhen oraz I nagrodę w XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Irmlera. Występował z orkiestrą Filharmonii w Qingdao oraz na takich scenach, jak Shenzhen Concert Hall czy Bechstein Concert Hall. Na przestrzeni lat pochwał i wsparcia udzielili mu m.in. Angela Hewitt, Matti Raekallio, Jörg Demus, Yukio Yokoyama i Robert Shannon.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.