Świąteczny upominek dla najbliższych oraz dar serca dla bezdomnych - to bożonarodzeniowa akcja Fundacji Kapucyńskiej, dzięki której można połączyć kupowanie prezentu z pomocą ubogim.
Świąteczny zestaw, proponowany przez fundację to miodowe, naturalne „Mydełko Nadzieja” oraz różaniec zrobiony przez osobę bezdomną. - Cena zestawu wynosi 12 zł. Jeśli jednak nabywca zechce przekazać większą darowiznę, to będziemy bardzo wdzięczni - mówi „Niedzieli” Katarzyna Chotkowska z fundacji.
Cały dochód ze sprzedaży bożonarodzeniowych prezentów zostanie przeznaczony na budowę Kapucyńskiego Ośrodka Pomocy, w którym ubodzy i bezdomni znajdą pomoc doraźną oraz wsparcie psychologiczne i duchowe.
Obecnie przy Miodowej działa kapucyńska jadłodajnia dla bezdomnych. - Samo wydawanie posiłków, to wyłącznie utrzymywanie tych ludzi w bezdomności. My natomiast chcemy dać im możliwość wyjścia z tej sytuacji. Dlatego nieodzowne jest scalenie wszystkich naszych działań w jednym miejscu - mówi br. Adam Zwierz.
Wszyscy zainteresowani świątecznym zestawem mogą kupić go do 21 grudnia w sklepie internetowym fundacji: www.sklep.fundacja-kapucynska.org lub bezpośrednio przy furcie klasztoru Braci Mniejszych Kapucynów przy ul. Miodowej (wejście od ul. Kapucyńskiej 4), w każdy czwartek w godz. 17-20.
Dla wielu Polaków Boże Narodzenie to najważniejsze i najradośniejsze święto w roku. O wspomnienia poprosiłem Annę Pukas z Krowicy, współzałożycielkę zespołu śpiewaczego Niespodzianka, który obchodził 25-lecie działalności.
Święta Bożego Narodzenia to czas, na który czekamy i który wspominamy z radością, zwłaszcza święta naszego dzieciństwa. Każdy z nas oczekuje na chwilę, kiedy ubierze świąteczne drzewko. – Moim marzeniem było mieć na święta Bożego Narodzenia drzewko. Nie mówiło się wówczas choinka. Rodzice nie kupowali nam drogich cukierków. Nie było ich na to stać. Najwyżej landrynki. Zbierałam papierki od bogaczy po cukierkach czekoladowych, głaskałam, składałam, a gdy zbliżały się święta, pokrojone w kostkę ziemniaki, zawijałam w nie – wspomina Anna Pukas.
Kościół katolicki w Brazylii stara się przyciągnąć młodych wiernych przy pomocy influencerów, DJ-ów i dwóch zakonnic, które mają wyczucie rytmu i których śpiew spotyka się z aplauzem milionów. W centrum obecnej ewangelizacji w tym kraju znajdują się dwie zakonnice: siostry Marizele Rego i Marisa Neves — nowe gwiazdy katolickich mediów społecznościowych.
W towarzystwie tancerzy w habitach i z krzyżami na szyi, nagrały one teledysk do swojego nowego utworu „Vocation” (Powołanie), który stał się hitem po występie w tamtejszej telewizji katolickiej, gdzie Marizele beatboxowała (forma rytmicznego tworzenia dźwięków, np. perkusji, linii basowej, głosów zwierząt itp. za pomocą własnych narządów mowy), a Marisa tańczyła synchronicznie. Nagranie błyskawicznie obiegło świat, zdobywając dziesiątki milionów wyświetleń.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.